FANDOM

Yatagaramon
Yatagaramon.jpg
Poziom Perfekt
Atrybut Szczepionka
Typ Zaczarowany Ptak (Bewitching Bird)
Pole Nightmare Soldiers
Wind Guardians
Lista Digimonów

Yatagaramon to Digimon Zaczarowany Ptak, którego imię wywodzi się trój-nogiego ptaka z japońskich legend, Yatagarasu. Nowsza wersja tego Digimona, znana jako Crowmon, zadebiutowała w Digimon Data Squad.

Mówi się, że Yatagaramon jest strażnikiem mistycznego miasta, El Dorado, (黄金郷 Ougonkyou, dosł. "Złote Miasto") znajdującego się gdzieś we wschodnich częściach Digiświata. Jako, że te tereny Cyfrowego Świata wciąż nie zostały należycie poznane, dostanie się do tego miasta jest uzależnione od Yatagaramona. Chodzą pogłoski, że tylko ci którzy zdadzą jego potrójny test, dostaną się do El Dorado, a ci którzy go nie przejdą - zostaną strąceni do Strefy Morku. Na jego obydwu skrzydłach znajdują się dokkosho [1]. Jego specjalny atak to Mikafutsu no Kami.

Techniki SpecjalneEdytuj

Mikafutsu no Kami [2] (dosł.Złowrogi Cesarz)Edytuj

Wytwarza energię w obydwu dokkosho na skrzydłach, po czym wystrzeliwuje ją ze swoich szponów; trafiony wróg jest rozbijany na drobinki danych.

Haguro [3] (dosł.Czarnopióry)Edytuj

Używa swoich mrocznych skrzydeł by zmienić teren w ciemność; działa do 3 kilometrów.

EwolucjaEdytuj

PrzedEdytuj

PoEdytuj

OdmianyEdytuj

Etymologia imieniaEdytuj

"Yatagarasu"

AdnotacjeEdytuj

  1. Dokkosho, rodzaj wadżry, w której środek jest kulisty, a każda strona jest zakończona kolcami.
  2. Mikafutsu no Kami (lub Futsu no Mitama) to nazwa boskiej manifestacji miecza, którym władał Cesarz Jinmu. Yatagarasu, na którym ten Digimon bazuje, był jego przewodnikiem.
  3. Haguro jest związane z legendą powstania Trzech Gór Dewa. Opowiada ona o cesarskim księciu, który uciekł do Królestwa Dewa po śmierci ojca. W jego wizji, trój-nogi ptak doprowadził go do Góry Haguro.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki