FANDOM

DigiWybrańcy (jap. 選ばれし子供達 Erabareshi Kodomotachi, wybrane dzieci) to grupa dzieci, najczęściej w wieku od 8 do 16 lat, wybrana przez wyższe siły Cyfrowego Świata do ocalenia go od niebezpieczeństw. DigiWybraniec to także każde dziecko, które ma własnego Digimona za partnera. W grupie zawsze jest Lider DigiWybrańców, który podejmuje najważniejsze decyzje. Każdy DigiWybraniec wyposażony jest w Digipilot, czasami także w inne przedmioty np. Amulety i Medaliony, Digimentale, Karty, Dusze itp.

Wybrańcy w animeEdytuj

Digimon AdventureEdytuj

W pierwszej serii grupę stanowiło 8 osób: 3 dziewczyny (Sora, Mimi i Kari) oraz pięciu chłopaków (Tai, Matt, Izzy, Joe i TK). Za Digipartnerów mieli 8 Digimonów będących tej samej płci co partner i o podobnych do niego cechach.
Liderem drużyny był Tai, którego znakiem rozpoznawczym były gogle na głowie (później każdy Lider z wyjątkiem Marcusa Damona z ostaniej serii miał zawsze gogle na głowie; zobacz główny artykuł: Lider DigiWybrańców). Podstawowym wyposażeniem każdego z nich był Digipilot, nazwany potem Orginalnym Digipilotem (po drugiej serii, gdzie wystepuje jego nowszy model, dla odróżnienia). Umożliwiał on Digimorfozę Digimonów na poziom Champion oraz posiadał jeszcze szereg innych bardzo przydantych funkcji. Później doszły do tego Medaliony z Amuletami - każdy miał inną moc przypisaną danemu DigiWybrańcowi (np. Tai moc Odwagi, Sora moc Miłości itp.) i zwiększał możliwości Digimorfozy na poziom Ultra oraz (tylko Agumon i Gabumon) Mega. Wrogami DigiWybrańców są złe Digimony które chcą zawładnąć DigiŚwiatem (Devimon, Etemon), przejąć kontrolę również nad Realnym Światem (Myotismon), już władają DigiŚwiatem (Władcy Ciemności) lub chcą zniszczyć oba światy (Apocalymon)
Często w grupie nie ma równości wieku, w tej serii najmłodsi byli Kari i TK a najstarszy - Joe. Kolejną cechą są rzeczy charakterystczne dla każdego z DigiWybrańców:

  • Tai - gogle i mini-teleskop
  • Matt - harmonijka ustna
  • Izzy - laptop "PiBook"
  • Sora - charakterystyczna niebieska czapka
  • Mimi - różowy kapelusz
  • Joe - torba lekarska
  • Kari - gwizdek (w drugiej serii zamieniony na aparat fotograficzny)
  • TK - zielona czapka z daszkiem (w drugiej serii zamieniona na szarą czapkę podróżną)

Digimon Adventure 02Edytuj

W następnej serii, będącej kontynuacją przygód Wybranych Dzieci (nigdy więcej się to nie powtórzyło) pojawia się nowa grupa która zastępuje poprzednią ale utrzymuje z nią bardzo bliskie kontakty. Tai oddaje swoje gogle Davisowi tym samym przekazuąc przywództwo. Oprócz Davisa, nowymi postaciami są Cody i Yoeli. Do drużyny dołączają jeszcze Kari i TK, z poprzedniej grupy będąc w podobnym wieku do Nowych DigiWybrańców (tylko Cody był młodszy od pozostałych). Znakiem nowych Wybranych Dzieci są nowe modele Digipilotów - D-3 oraz starożytne Digimentale umożliwiajce Armor Digimorfozę. Digimorfoza ta staje się bardzo przydatna kiedy normalna zostaje zablokowana przez nowgo wroga - Kena Ichijouji, przedstawiającego siebie jako Cesarza Digimonów, DigiWybrańca który stanął po stronie zła, zniewalając Digimony za pomocą Czarnych Pierścieni i Czarnych Spirali oraz Wież Mroku - czarnych monolitów przesyłających sygnał, z Mrocznego Digipilota Kena, blokujący normalną Digimorfozę, tym samym czyniąc Digimony bezbronnymi.
Po wielu walkach udaje się w końcu pokonać DigiCesarza. Ken zaczyna pojmować że DigiŚwiat to nie gra komputerowa tylko cyfrowe odzwierciedlenie naszego Świata, to co się zrobi w Cyfrowym Świecie - dzieje się naprawdę. W końcu wraca do siebie do domu i przemyśla swoje życie, i z czasem dołącza do pozostałych jako ostatni, szósty DigiWybraniec (dwunasty w ogóle). W tej serii pojawiają się nowi wrogowie: Arukenimon i Mummymon na usłgach Yukio Oikawy, opętanego przez ducha Myotismona, ponad to stworzony ze 100 Wież Mroku, zbuntowany sługa Arukenimon, BlackWarGreymon oraz jeden z 7 Wielkich Władców Demonów - Daemon i jego słudzy.
Po raz pierwszy zostaje ukazana D.N.A Digimorfoza jako zamiennik Ultra Digimofozy. Tej digimorfozie ulegają: ExVeemon i Stingmon w Paildramona, Gatomon i Aquilamon w Silphymona oraz Angemon i Ankylomon w Shakkoumona. Wcześniej D.N.A Digimorfoza pojawia się w filmie "Digimon Adventure: Our War Game" jako forma połączenia MetalGraurumona i WarGreymona w nowy, doskonalszy organizm - Omnimona.
W tej serii okazuje się że oprócz bohaterów z Japonii są jeszcze na świecie inni DigiWybrańcy. Zostali oni Wybrańcami gdy w spotkali Digimony. Otrzymali oni wtedy swoje Digipiloty (Orginalne Digipiloty). Japońscy DigiWybrańcy spotykają ich kiedy wspólnie niszczą, niespodziewanie pojawiające się w Realnym Świecie, Wieże Mroku oraz zabłąkane Digimony. Dzięki DigiRdzeniowi Azulongmona, Digimony znów mogą ewoulowć na poziomy Ultra i Mega, a Paildramon ewouluje do Imperialdramona który potafi przelecieć świat w pół godziny.
Ostateczym wrogiem DigiWybrańców okazuje się ich stary wróg w nowej postaci - MaloMyotismon. Po długiej i wyczerpującej walce wszyscy DigiWybrańcy (łącznie z Międzynarodowymi) dzięki nadziei i wierze w zwycięstwo, niszczą wroga zarówno w jego postaci fizycznej jak i w postaci duchowej, uwalniając DigiŚwiat od jego zła.

Międzynarodowe wybrane dzieciEdytuj

Gdy w sierpniu 1999 roku na niebie pojawił się DigiŚwiat, i wiele Digimonów przeszło do naszego wymiaru - większość z nich zaprzyjaźniła się z dziećmi z całego świata, tworząc ich DigiWybrańcami. Dostali DigiPiloty, jednak nigdy nie byli w DigiŚwiecie odkąd został pokonany Apocaylmon.

AmerykaEdytuj

ChinyEdytuj

WietnamEdytuj

IndieEdytuj

AustraliaEdytuj

MeksykEdytuj

RosjaEdytuj

FrancjaEdytuj

Digimon TamersEdytuj

Trzecia seria przógód o Digimonach, i pierwsza nie będąca kontynuacją poprzednich. Opowiada zupełnie nową historię o Digimonach, które są znane w Realnym Świecie z kart do gry. W tej serii DigiWybrańcy zostają zastapieni Tamersami, czyli trenerami Digimonów. Każdy Tamer który spotka swojego Digimona, dostaje D-Arca (D-Powera w ang. wersji).

Ta sekcja artykułu wymaga rozbudowania.

Digimon FrontierEdytuj

W tej serii, DigiWybrańców na początku jest pięciu: Takuya Kanbara, Koji Minamoto, Tommy Himi, Zoe Orimoto i J.P. Shibayama, którzy zyskują umiejętność Duchowej ewolucji dzięki czemu mogą zmieniać się w Legendarnych Wojowników. Zostali oni wezwani do Digiświata przez Ophanimon przy pomocy telefonów komórkowych, które później zmieniły się w D-Scannery. Podróżując po Cyfrowym Świecie, pokonują podwładnych Cherubimona, aby sprowadzić pokój. Jednak w pewnym momencie trafiają na silniejszego wroga, Duskmona. Wtedy Koji i Takuya zyskują od Seraphimona, możliwość Podwójnej duchowej ewolucji. Dzięki temu są w stanie pokonać wroga, który okazuje się być Koichim, bratem bliźniakiem Koji'ego. Następnie by pokonać Cherubimona, Takuya i Koji posiedli umiejętność Hiper duchowej ewolucji. W walce z ostatecznym wrogiem, Lucemonem, Wybrańcy stają się Susanoomonem, fuzją wszystkich legendarnych dusz.

Digimon Data SquadEdytuj

Ta sekcja artykułu wymaga rozbudowania.

Digimon Xros WarsEdytuj

Ta sekcja artykułu wymaga rozbudowania.

Wybrańcy w mangachEdytuj

Ta sekcja artykułu wymaga rozbudowania.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki