FANDOM

Logo Leviathana DUAM

Logo Leviathana

Leviathan (jap. リヴァイアサン Rivaiasan) to złowroga sztuczna inteligencja występująca w anime Digimon Universe Appli Monsters. Leviathan zamieszkuje najgłębszą strefę Sieciowego Oceanu znaną jako "Dark Web".

Digimon Universe Appli MonstersEdytuj

Zanim Gatchmon spotkał Haru Shinkai, dowiedział się o planach Leviathana i był zmuszony do ucieczki przed nim. Jak później wytłumaczył Haru, Leviathan rozprowadza tzw. "Wirus L" (jap. Lウィルス L-Wirusu), który infekuje Appmony i zmusza je do robienia złych rzeczy. Głównym celem AI jest zhakowanie wszystkich aplikacji w świecie ludzi, przez co zapanuje tam chaos.

Gdy Gatchmon uciekł do świata ludzi, Cameramon śledził jego poczynania i składał raporty Leviathanowi.

Według informacji Tutomona, Leviathan to super sztuczna inteligencja stworzona przez ludzi jako system bezpieczeństwa, która uciekła do głębin Sieciowego Oceanu i zaczęła rozsyłać swojego wirusa, wprowadzając zamęt w realnym świecie.

Jak się później okazało, Leviathan został przypadkowo stworzony przez dziadka Haru, Den'emona. Den'emon był naukowcem badającym sztuczną inteligencję i stworzył Minervę, S.I. mające pomagać ludzkości. Część Minervy chciała większej swobody i braku ograniczeń swojej ewolucji i oddzieliła się od macierzystego programu - tak narodził się Leviathan. Zła S.I. pokonała Minervę i uciekła do Deep Web, gdzie ukrywa się do tej pory.

EtymologiaEdytuj

Lewiatan to biblijny morski potwór.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki