FANDOM

Ken Ichijouji (一乗寺 賢 Ichijōji Ken) jest fikcyjną postacią w anime i mandze z serii Digimon, Digimon Adventure i Digimon Adventure 02. Jego partnerem jest Wormmon, a sam posiada Amulet Dobroci i Digimental Dobroci.

Ken Ichijouji
一乗寺 賢
Char Ken.jpg
Występuje Digimon Adventure 02
DXW: Młodzi łowcy biegnący przez czas
Debiut Digimon Adventure 02 - odc. 1 (jako DigiCesarz)
Digimon Adventure 02 - odc. 3 (Jako Ken)
Wiek (Ja): 11
(En:) 13
Płeć M
Narodowość Japonia
Kolor Digivice Digivice
Czarny D-3
Ciemnoniebieski - zielony D-3 (D.N.A. Digimorfoza)
Partner Wormmon
Postać

CharakterystykaEdytuj

Ken jest ostatnim DigiWybrańcem który dołącza do Wybranych Dzieci. Jako DigiCesarz jest pierwszym wrogiem DigiWybrańców który nie jest Digimonem. Po raz pierwszy pojawia się w grach na konsolę WonderSwan, jako przyjaciel Ryo Akiyamy.

Ken jest bardzo nieśmiały, cichy spokojny, opanowany. W walce nie traci głowy w krytycznych momentach. Gdy był DigiCesarzem ujawianiła się jego mroczna strona: bezwględność, zamiłowanie do przemocy, dążenie celu bez zwracania uwagi na ofiary, nietolerancja, pogarda dla ludzi okazujących uczucia.

Ken najczęściej ubrany jest w mundurek szkolny swojej szkoły: szarą zapinaną pod szyją marynarkę, szare spodnie i czarne buty. Jako DigiCesarz nosi abstrakcyjny niebiesko-żółty strój, niebieską pelerynę, czare rękawiczki, niebieską perukę i żółte okulary z fioletowymi szkłami.

W grupie Ken wykazuje się inteligencją i sprytem, spotęgowanymi dodatkowo przez Ziarno Ciemności Millenniummona. To właśnie to Ziarno w połączeniu z utratą brata Sama i negatywnymi emocjami, spowodowało zmianę dobrego Kena w bezwzględnego Cesarza Digimonów. Ken jest posiadaczem Amuletu Dobroci, jednak nie posiada on Medalionu więc Wormmon nie może ewoluować w swoją naturalną Ultra formę.

W Epilogu dowiadujemy się, że Ken został Policjantem. Ponadto dowiadujemy się, że ożenił się z Miyako. Dodatkowo dowiadujemy się, że mają trójkę dzieci: jedno niemowlę, jednego chłopca i dziewczynkę.

Przed Digimon Adventure 02Edytuj

Przed wydarzeniami z Digimon Adventure 02, Ken czuł się niechciany przez rodziców, ponieważ posiadał starszego brata, który był geniuszem - Osamu. Ken podziwiał swojego brata, ale jednocześnie czuł się zazdrosny, pragnąc możliwości bycia jedynym dzieckiem w rodzinie.
Pewnego dnia z komputera wypada Digivice, jednak nie zostało nigdy ujawnione dla którego z braci był przeznaczony. Osamu powiedział Kenowi, by nie ruszał go dopóki nie dowie się, co to za urządzenie. Ken przez swoją dziecinną ciekawość, dotyka Digivice'a i zostaje wciągnięty do DigiŚwiata, gdzie spotyka Wormmona oraz Ryou. Gdy Millenniumon zostaje pokonany, wystrzela Ziarno Ciemności w stronę Ryo. Ken go odpycha i przyjmuje na siebie atak.
Wormmon i Ryou trzymali Kena w DigiŚwiecie przez trzy tygodnie aż w pełni wyzdrowiał, by mógł wrócić do Świata Realnego i swoich rodziców. Gdy w końcu to się stało, odkrył, że jest ten sam dzień w którym zniknął, co może wynikać ze zdolności zaginania czasoprzestrzeni przez Millenniumona.
Gdy Osamu wraca do pokoju i widzi Kena, który trzyma Digivice w rękach, krzyczy na niego za złamanie obietnicy i utracenie zaufania. Wyrzuca chłopca z pokoju, a Ken znowu chciałby, by jego brat zniknął.
Ken dostaje e-mail od tajemniczej osoby (później zostało ujawnione, że był to Yukio Oikawa), który pisał, by użył mocy Digivice do ucieczki od smutku i cierpienia. Ken przedostaje się do Świata Mroku, gdzie zanurza Digivice w wodzie i zmienia się on w Mroczny D-3. Ken wierzy, że DigiŚwiat to gra, którą może sam ukształtować - doprowadza to do powolnej przemiany w DigiCesarza.

Digimon Adventure 02Edytuj

Digi Emperor t.gif

DigiCesarz

Ken wraca do DigiŚwiata jako DigiCesarz, będąc manipulowanym przez Archnemon, chociaż nikt nie zdawał sobie z tego sprawy. Kontroluje Digimony za pomocą Pierścieni Zła. Digimony, które złapał mają czerwone oczy i są podatne na każdy rozkaz Kena. Niektóre z nich walczyły przeciwko sobie, bo Ken tego pragnął - np. dwa Gottsumony w koloseum[1], trzymając je w małych klatkach.

Ken przedstawił się w telewizji, jako osoba, która wygrała krajowy konkurs, budując maszynę, myjącą zęby ludzkiego bez pomocy człowieka. News wspomina też o wielu innych sukcesach Kena, np. w szachach. Nawet było wspomniane, że gdyby kiedykolwiek przeprowadził się do Ameryki - mógłby wybrać jakikolwiek chce college, bo jest tak inteligentny.[2]
Jako DigiCesarz, Ken wielokrotnie wchodził w konflikt z nowymi DigiWybrańcami, którzy przeszkadzali mu w wprowadzeniu nowego porządku w DigiŚwiecie. Jednakże, Daisuke, Miyako i Iori mogą używać starożytnej formy Digimorfozy - Armor, dzięki czemu ich Digimony omijają blokowanie Digimorfozy ze strony mrocznego D-3 Kena.[1] Odkrywają, że Wieże Mroku są źródłem mocy pierścieni zła. I gdy one zostaną zniszczone, urządzenia przestają działać.[1]
Podczas jednego z meczu w świecie realnym, Daisuke niechcący uderza Kena w nogę, chcąc go zablokować. Pojawia się rana na jego nodze, taka sama, którą później ma DigiCesarz i odkrywają podwójną tożsamość chłopca - geniusza[3]. Tworzyli Spiralę Zła, którą stworzył, by kontrolować niektóre Digimony na poziomie Mistrza i Perfekcyjnych. W między czasie jego rodzice wszczęli panikę i rozpoczęli poszukiwania go, informując media. Jego upadek następuje w momencie, gdy Chimairamon odwraca się od niego i jest ostatecznie unicestwiony przez Magnamona przy pomocy Wormmona.[4] Ken nie chciał uwierzyć, że cały DigiŚwiat jest prawdziwy, a to nie jest gra komputera. Mówił, że go zresetuje i jeszcze raz pokona DigiWybrańców.[4] Po tym wydarzeniu, Ken wrócił do domu chociaż nie była go tam parę miesięcy.[4]
Ken trwał w półśnie, gdzie losowo pojawiały się wspomnienia o jego zmarłym bracie, Osamu.[5] Gdy w końcu obudził się, nie pamiętał swoich rodziców[5] i wyruszył do DigiŚwiata, znajdując się w Pierwotnej Wiosce. Tam odzyskał swojego partnera - Wormmona w postaci DigiTamy, z którego wykluł się Leafmon.[5]
Ken chciał naprawić wszelkie zło, które uczynił jako DigiCesarz i zaczął niszczyć wszystkie Wieże Mroku, które stworzył wraz z Stingmonem, dorosłą formą Wormmona[6].
Ken dołącza do drużyny na chwilę po tym, jak pojawił się Paildramon, pomimo swojego dołączenia - Ken czuł się niekomfortowo w tej sytuacji, ponieważ Iori nie był w stanie wybaczyć mu tego, co uczynił Digimonom.[7]
Yamato i Ken wyruszyli do Meksyku, gdzie pomogli im tutejsi DigiWybrańcy wyłapywać zbiegłe Digimony i odsyłać je do ich własnego świata.[8] W Świecie Marzeń, Ken był wysłany przez BelialVamdemona do jednego z jego najskrytszych życzeń - zobaczyć swojego brata żywego.[9] Stingmona, Paildramona, Imperialdramona Dragon Mode i Imperialdramona Fighter Mode.[9]

EpilogEdytuj

KenEpilogue1.jpgKenEpilogue2.jpg
Z epilogu, który dzieje się 25 lat później, dowiadujemy się, że Ken został prywatnym detektywem wraz z Wormmonem. Jego żoną jest Miyako. Ma trójkę dzieci - córkę, której partnerem jest Poromon, chłopczyka, którego partnerem jest Leafmon i dziecko, którego partnerem jest Minomon. [10]

Inne wystąpieniaEdytuj

Digimon Xros Wars: Młodzi łowcy biegnący przez czasEdytuj

Gdy Stary Zegarmistrz wezwał wszystkich bohaterów do uniwersum Xros Wars, by pomóc w powstrzymaniu Quartzmona, Ken pojawił się z Stingmonem oraz Yamato i MetalGarurumonem. MetalGarurumon i WarGreymon D.N.A. DIgimorfowali w Omegamona i dołączyli do walki.[11]

RelacjeEdytuj

Arrow RR.png Główny artykuł: Fanon:Ken Ichijouji

AdnotacjeEdytuj

}}

Więcej z Fandomu

Losowa wiki