FANDOM

Iori Hida (火田 伊織 Hida Iori) jest fikcyjną postacią w anime i mandze z serii Digimon, Digimon Adventure 02. Jego partnerem jest Armadimon, a sam posiada Digimental Wiedzy i Digimental Uczciwości.

Iori Hida
火田 伊織
Cody.jpg
Występuje Digimon Adventure 02
Debiut DA 02 - odc. 1
Wiek (Ja:) 9
(En:) 10
Płeć M
Narodowość Japonia
Kolor Digivice Żółty D-3
Jasnożółty - biały D-3 (D.N.A. Digimorfoza)
Partner Armadimon
Postać

Przed Digimon Adventure 02Edytuj

W sierpniu 1999, Iori był na pokładzie samolotu, który został zaatakowany przez Kuwagamona i uratowany przez Kabuterimona oraz Garudamon, w wyniku czego został DIgiWybrańcem.

Digimon Adventure 02Edytuj

I część sezonuEdytuj

Iori spotyka Armadimona na swojej pierwszej wyprawie do DigiŚwiata, gdy porusza Digimental z wyrytym symbolem Wiedzy.[1]. Ciągle bał się, że zawiedzie kogoś z drużyny, chociaż jego dziadek przekonał go, że powinien starać się, jak najlepiej i nigdy nikogo nie zawiedzie. W momencie, gdy wszyscy byli uwięzieni na platformie wiertniczej, DigiWybrańcy wybrali, by Iori wyruszył w kapsule ratowniczej po Jou. Po niedługim czasie wrócił wraz z Jou, Whamonem i Ikkakumonem, a także uzyskał swój Digimental Uczciwości, umożliwiając Armadimonowi w Submarimona[2]

Digimon Adventure 02: Huraganowe lądowanie Digimon!! Najwyższa ewolucja!! Złote DigimentaleEdytuj

Po otrzymaniu wiadomości od Hikari, Iori wyruszył do Stanów Zjednoczonych z resztą DigiWybrańców, by pomóc jej oraz Takeru. Na ich drodze, spotkali Wallace'a, DigiWybrańca z Colorado, którego DigiPartner - Chocomon - powoduje wszelkie problemy.

II część sezonuEdytuj

Nawet po tym, jak Ken zaczął naprawiać szkody, które zniszczył, Iori wciąż nie był w stanie mu wybaczyć zła, które wyrządził. Naraziło to całą drużynę na niepożądane skutki w momencie, gdy pojawił się BlackWarGreymon[3]. Po debiucie Paildramona i Silphymon, Iori i Takeru pozostali jako jedyni partnerzy do D.N.A. Digimorfozy.[4] Iori szybko odkrył dwie strony Takeru, jedna z nich to wesoły i przyjemny chłopiec, a druga to poważna i zacięta do walki osoba, która ujawnia się tylko przy czystym źle takim, jak Devimon czy Chimairamon. Druga wynika z prostego faktu, że Takeru widział śmierć Angemona[5].
W trakcie świąt, Iori został zaproszony na imprezę do Kena, którego zaproszenie przyjął. Doprowadziło to do ostatecznego pojednania między chłopcami. Dzień później, Iori wraz z [Jou Kido|Jou]] wyruszył do Australii, by pomóc tutejszym DigiWybrańcom pozbyć się Digimonów, które pojawiły się w realnym świecie w rezultacie otworzenia wszystkich bram przez Archnemon.[6] W Świecie Marzeń, Iori był wysłany przez BelialVamdemona do jednego z jego najskrytszych życzeń - zobaczyć się znowu z tatą i pokazać mu DigiŚwiat. Na szczęście Armadimon oraz Fladramon uwolnili go z tej iluzji. Iori użył mocy Świata Marzeń przeciwko BelialVamdemonowi, dzięki czemu Armadimon digimorfował na wszystkie możliwe sposoby - w Digmona, Submarimona, Ankylomona i Shakkoumona.[7]

Digimon Adventure 02: Droga do zbrojnej ewolucjiEdytuj

Gdy Pukumon pojawia się na scenie z czarną spiralą, Jou przypadkowo uderza w DigiWybrańców z serii 02 i miesza ich D-Terminale. Iori przez pomyłkę wziął D-Terminal Miyako, umożliwiając Armadimonowi armor digimorfozę w Pteranomona.

Digimon Adventure 02: Kontratak DiablomonEdytuj

Daisuke szedł na trening piłkarski, gdy Koushiro zadzwonił do niego i wyjaśnił mu sytuację. Daisuke wyruszył, by wyłapywać zbiegłe Kuramony. Jednakże, kiedy dowiedział się, że Hikari oraz Takeru również wkroczyli do Internetu, chciał do nich dołączyć. Plan Diablomona powiódł się tak, jak chciał - wszystkie Kuramony zjawiły się w zatoce Tokio i połączyły się w Armagemona, którego i tak ostatecznie pokonał Imperialdramon Paladin Mode. Daisuke był jednym z tych, którzy widzieli ową walkę i odesłali Kuramony z powrotem do DigiŚwiata.

EpilogEdytuj

IoriEpilogue1.jpgIoriEpilogue2.jpg
Z epilogu, który dzieje się 25 lat później, dowiadujemy się, że został prawnikiem wraz z Armadimonem. Ma córkę, której partnerem jest Upamon. Jego żona jest nieznana. [8]

Inne wystąpieniaEdytuj

Digimon Adventure V-Tamer 01Edytuj

Podczas z jednej z walk, jako dziecko, Iori i reszta DigiWybrańców z 02 spotkał Parallelmona, który wciągnął Miyako, Takeru, Hikari i jego, a Daisuke wysłał do świata V-Tamers 01. Tam, Daisuke spotyka Taichiego i Zeromaru, a Iori i inni pomagają ze środka potwora odtworzyć Złoty Digimental Cudów. Kiedy potwór został pokonany, Daisuke i spółka wracają do swojego świata.

RelacjeEdytuj

Arrow RR.png Główny artykuł: Fanon:Iori Hida

AdnotacjeEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki