FANDOM

Hikari Yagami jest fikcyjną postacią w anime i mandze z serii Digimon, Digimon Adventure i Digimon Adventure 02. Jest młodszą siostrą Taichiego. Jej partnerem jest Tailmon, a sama posiada Amulet Światła oraz Digimental Światła.

Hikari Yagami
天野ネネ
Kari Kamiya t.jpg
Występuje Digimon Adventure/02
Debiut Digimon Adventure (Film)
Wiek Adventure / 02: (Ja:) 8 / 11
(En:):] 8 / 12
Płeć K
Narodowość Japonia
Kolor Digivice Oryginalny Digivice
Różowy i biały DigiPilot (Super Digimorfoza)
Różowy D-3
Czerwono - biały D-3 (D.N.A. Digimorfoza)
Partner Tailmon
Postać

Przed Digimon AdventureEdytuj

Digimon Adventure (Film)Edytuj

W roku 1995, Hikari mieszkała ze swoimi rodzicami - Susumu i Yuuko Yaggami, starszym bratem, Taichim i kotem Miko w Hikarigaoce. Pewnego wieczoru tego roku, była świadkiem, jak jajo zmaterializowało się z rodzinnego komputera. Następnego dnia, to jajko zaczęło obracać się po całym domu, a ona je goniła aż do pokoju. Z jaja wykluł się Botamon, który bawił się z Hikari. Gdy ona zagwizdała, on puszczał bańki. Taichi sugerował wiele imion dla stworzenia, jednakżę Hikari odrzucała wszystkie. Karmiła go czekoladą, aż w końcu digimorfował w Koromona i dała mu jedzenie Miko. Po tym, jak ich mama wróciła do domu, Koromon przedstawił się Hikari oraz Taichiemu.
W nocy, Hikari budzi Taichiego, ponieważ Koromon dziwnie się zachowywał. W końcu digimorfował ponownie w ogromnego Agumona na którego grzbiecie była Hikari i przebiegła z nim przez pół miasta. Taichi nie pozostał dłużny, tylko pobiegł za nimi, martwiąc się o siostrę. Po chwili pojawił się sprawca całego zamieszania - Parrotmon, który walczył z Agumonem. Na znak przyjaźni, digimon jeszcze raz przeszedł przemianę w Greymona, chcąc chronić dzieci. Niestety, w bitwie wygrał Parrotmon.
Hikari chce obudzić Greymon'a swoim gwizdkiem, jednakże, że ona płakała - nie mogła zagwizdać prawidłowo. Taichi wziął i gwizdnął tak, że obudził Greymona, a ten pokonał Parrotmona. Właściwie, obaj wrócili do DigiŚwiata. To wydarzenie spowodowało, że ta dwójka została wybrana na DigiWybrańców.

Po Digimon Adventure (Film)Edytuj

Gdy Hikari miała cztery lub pięć lat, Taichi zabrał ją na dwór, by pograli w piłkę nożną. Przez to zachorowała na ciężkie zapalenie płuc.[1]

Digimon AdventureEdytuj

Po pewnym czasie, Hikari zachorowała na poważne zapalenie płuc. Gdy ich rodzice zostawili w domu dwójkę swoich dzieci samych, Taichi chciał ją rozweselić zabierając do parku, by pograła z nim w piłkę nożną. Niestety, Hikari zemdlała i została zabrana do szpitala na parę tygodni, gdzie prawie zmarła. Gdy mama Taichiego dotarła do nich, uderzyła syna za narażanie życia Hikari. Gdy Hikari w końcu wróciła do domu, przeprosiła Taichiego, że nie grała w piłkę nożną poprawnie, skupiając na sobie cała winę; to spowodowało, że Taichi czuł się okropnie.[1]
Kiedy oryginalna siódemka DigiWybrańców wkroczyła do DigiŚwiata z letniego obozu, Hikari została w domu z grypą. Nie widziała żadnego z DigiWybrańców. Jednakże, ona i Taichi ponownie się spotkali, gdy ten został wessany przez wir po pokonaniu Etemona. Niestety, pozostał tylko na krótki moment, ponieważ wiedział, że musi wrócić do DigiŚwiata i tam walczyć.[2]
Taichi ponownie spotkał się ze swoją siostrą w momencie, gdy wszyscy wrócili do Świata Realnego, by powstrzymać Vamdemona i odnaleźć ósme dziecko przeznaczenia.[3] Vamdemon oraz DigiWybrańcy szukali Ósmego DigiVice'a, by zlokalizować ósmego wybrańca. Tailmon, jedna z podwładnych Vamdemona była pierwszą, która odkryła prawdę, że Hikari jest DigiWybranką.[4] Przez długi czas nie mogła dojść do siebie, dlaczego nie może zabić Hikari.
Wizarmon był tym, który znalazł Ósmy DigiVice. Odkrył też, że Hikari i Tailmon są sobie przeznaczone jako partnerki. Przypomniał Tailmon wszystko, kogo ona szukała całe swoje życie i okazuje się, że to właśnie Hikari jest Ósmym Dzieckiem Przeznaczenia, którego tak wszyscy poszukiwali0[5]. Kiedy Vamdemon odkrył, kto jest ósmym Digimonem, uwięził ją, by znaleźć właściwą osobę i zabić w porę zanim zdobędzie amulet i DigiVice. Hikari sama się oddała w jego ręce, chcąc ocalić pozostałych.[6] W ostatecznym starciu między nimi, Wizarmon poświęcił swoje życie chcąc ocalić Hikari i Tailmon przed śmiercią z rąk Vamdemona. Wtedy właśnie, jej Amulet Światła rozbłysł i umożliwił Super Digimorfozę Tailmon w Angewomon. Ta zabiła Vamdemona[7], jednak nieskutecznie ponieważ powrócił jako VenomVamdemon. W starożytnej przepowiedni, znalezionej przez Gennaia było napisane, że aniołowie muszą wystrzelić strzały światła i nadziei w tych, których kochają - chodziło tutaj o Taichiego i Yamato, a Angewomon i Angemon mieli ich postrzelić. Dzięki temu Agumon i Gabumon mogli Warp Digimorfować w swoje Ostateczne formy.[8] Hikari towarzyszyła pozostałym DigiWybrańcom w ich powrocie do Cyfrowego Świata i walce z Władcami Ciemności. Hikari poprowadziła nawet rewolucję, kiedy zobaczyła, jak Numemony ciężko pracują dla WaruMonzaemona. W ostatecznej konfrontacji z Piemonem, Hikari i Takeru byli jedynym, którzy nie zostali zamienieni w breloki. Uciekli jako jedyny i wspomina Takeru, że strasznie się boi. Chłopiec zyskuje nadzieję, dzięki czemu jego amulet rozbłyska i Angemon super Digimorfuje w HolyAngemona.[9] Apocalymon okazał się być jeszcze silniejszym wrogiem niż Ci, których, kiedykolwiek spotkali. Niszczy ich amulety wraz z medalionami, a także przywraca Digimony na poziom Dziecka. Hikari przypomina sobie wszystko, co przeszła z Digimonami i jak bardzo starała się być dobra dla wszystkich, dlatego też odkrywa, że moc jego amuletu jest w niej.[10] Daje mu to siłę, by wrócić do normalnej postaci i walczyć przeciwko Apocalymonowi.
Niestety, zaćmienie słońca oznacza zamknięcie się bramy i DigiŚwiat może uznać DigiWybrańców za wirusy komputerowe, które należy usunąć. Dlatego, muszą opuścić Cyfrowy Świat, a także zostawić swoich partnerów w ich świecie.[11]

Digimon Adventure: Nasza wojenna gra!Edytuj

Hikari była na urodzinach przyjaciółki i nie bardzo mogła się wyrwać, gdy Taichi dzwonił do niej, by dołączyła do walki z Diablomonem.

Digimon Adventure 02Edytuj

Część I sezonuEdytuj

Kari Kamiya (02) t.gif

Hikari

Trzy lata później, Hikari dorosła i stała się bardziej otwarta i odważna. W miejscu, gdzie kiedyś miała gwizdek, który oddała Tailmon, teraz nosi aparat cyfrowy. Lubi robić zdjęcie. Wie, że Daisuke jest nią silnie zauroczony, dlatego Hikari często drażni go, flirtując z Takeru.

Digimon Adventure 02: Huraganowe lądowanie Digimon!! Najwyższa ewolucja!! Złote DigimentaleEdytuj

Gdy była z Takeru w odwiedzinach u Mimi w Nowym Jorku, spotkała Willisa, Terriermona i Wendimona. W pociągu do Kolorado, ich pociąg został nawiedzony przez Wendimona i musieli kontynuować swoją podróż na piechotę. Dołączyli do walki z Cherubimonem, a także Tailmon i Patamon Warp Digimorfowali w swoje ostateczne formy, Holydramon i Seraphimona, wyzwalając złote Digimentale: Cudów i Przeznaczenia.

Część II sezonuEdytuj

Podczas poszukiwań zaginionego pierścienia Tailmon, Hikari, Miyako i Ken wylądowali w Świecie Ciemności. Gdy znowu zaczęła widzieć Mroczny Ocena, Hikari zaczęła tracić wiarę w siebie poprzez swoją ostatnią wizytę tam. Ona i Ken bali się strasznie siły Mrocznego Oceanu. To wydarzenie sprzyjało Blossomonowi. Dopiero wymierzony policzek przez Miyako przywrócił jej zdrowy rozsądek i umożliwił Aquilamonowi oraz Tailmon DNA Digimorfozę w Silphymon.[12]
Podczas świąt, Hikari i Koushiro oraz ich Digimony zostały wysłane do Hong Kongu, by pomóc Azjatyckim DigiWybrańcom odesłać zbiegłe Digimony.[13] Po załatwieniu tych spraw, DigiWybrańcy musieli zmierzyć się z zagrożeniem w postaci Oikawy. Porwał Kena i zabrał jego Ziarno Ciemności, implantując je w inne porwane dzieci. Hikari i pozostali DigiWybrańcy nie zdawali sobie sprawy, że Oikawa jest manipulowany przez starego wroga - Vamdemona.
Po zebraniu wszystkich Ziaren Ciemności, Vamdemon uwolnił się z ciała Oikawy i stał się BelialVamdemonem.[14] Po krótkiej walce, wysłał DigiWybrańców do świata iluzji, gdzie mieli zginąć. Marzeniem Hikari było, by wszyscy ludzie i Digimony żyły koło siebie, aby świat był lepszy dla każdego. Czar został złamany przez Tailmon i Lighdramona. Dołączyła potem do pozostałych DigiWybrańców, używających siły świata marzeń i poprosiła, by Tailmon stała się silniejsza. Dzięki temu Tailmon digimorfowała na wszystkie możliwe sposoby - w Nefertimon, Angewomon i Silphymon.[15] Po ostatecznym pokonaniu wroga, jej marzenie stało się prawdziwe - brama między światami została zdjęta, a wszyscy żyli szczęśliwie.[16]

Digimon Adventure 02: Droga do zbrojnej ewolucjiEdytuj

Hikari została porwana wraz z Sorą i Mimi przez Boltmona. Gdy Pukumon pojawia się na scenie z czarną spiralą, Jo przypadkowo uderza w DigiWybrańców z serii 02 i miesza ich D-Terminale. Hikari przez pomyłkę wzięła D-Terminal Ioriego, umożliwiając Tailmon armor digimorfozę w Butterflamon.

Digimon Adventure 02: Kontratak DiablomonaEdytuj

Trzy lata po wydarzeniach z Naszej wojennej gry!, zły Diablomon powrócił by znowu terroryzować Internet. Kuramony zmaterializowały się w realnym świecie poprzez e-maile, więc Taichi, Yamato i ich Digimony znowu wyruszyły w internet by walczyć ze złem. Takeru i Hikari dołączyli do nich, by pomóc braciom. Ostatecznie jednak, oglądali walkę pomiędzy Imperialdramonem Paladin mode a Armagemonem.

EpilogEdytuj

HikariEpilogue1.jpg
Z epilogu, który dzieje się 25 lat później, dowiadujemy się, że Hikari została przedszkolanką i ma syna, który odziedziczył jej gwizdek. Jego partnerem jest Plotmon. Jej mąż jest nieznany.[16]

Inne wystąpieniaEdytuj

Digimon Adventure V-Tamer 01Edytuj

Podczas z jednej z walk, jako dziecko, Hikari i reszta DigiWybrańców z 02 spotkała Parallelmona, który wciągnął Miyako, Ioriego, Takeru i ją, a Daisuke wysłał do świata V-Tamers 01. Tam, Daisuke spotyka Taichiego i Zeromaru, a Hikari i inni pomagają ze środka potwora odtworzyć Złoty Digimental Cudów. Kiedy potwór został pokonany, Daisuke i spółka wracają do swojego świata.

Digimon Xros Wars (Manga)Edytuj

Wizarmon opowiada o Tailmon, która poszła na wyprawę z ludzkim dzieckiem.[17]

Gdy Wizarmon daje Xros Loader Taiki'emu, pojawia się nagie zdjęcie Hikari trzymającej DigiJajo przed Code Crown.[18]

RelacjeEdytuj

Arrow RR.png Główny artykuł: Fanon:Hikari Yagami

AdnotacjeEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki