FANDOM

Ten artykuł mówi o postaci z Digimon Tamers. Informacje o Digimonie jako gatunku znajdziesz tutaj: Guilmon.

Guilmon
Guilmon b.jpg
Występuje Digimon Tamers
Partner Tai Matsuda
Aktorzy JAP: Masako Nozawa
ANG: Steven Blum
Ewolucja Gigimon >> Guilmon >> Growmon >> MegaloGrowmon >> Megidramon / Dukemon >> Dukemon Crimson Mode
Postać

Guilmon jest fikcyjną postacią występującą w Digimon Tamers. Jest także partnerem Takato.

Digimon TamersEdytuj

Guilmon jest Digimonem typu wirus, chociaż jego nastawienie jest przyjemne i większość czasu zachowuje się jak Data, czy nawet Szczepionka. Jego typ wirusa może wyjaśnić istnienie pierwszej formy mega, Megidramona.[1] Styl walki Guilmona różni się od Agumona czy innych Wybranych Digimonów.
Guilmon jest ciekawskim i lekko naiwnym Digimonem, a także najmłodszym DigiPartnerem. Uwielbia chleb. Został stworzony z rysunków Takato przez Niebieską Kartę[2]. Guilmon pierwotnie nie był świadom różnicy, pomiędzy ludźmi i Digimonami, nazywając swojego Pogromcę "Takatomonem".
Pomimo swojego wyglądu, Guilmon jest dziecinny i uwielbia się bawić.[3] Jednakże, potrafi dobrze przeanalizować inne osoby. Na przykład, zauważył, że Takato bał się, iż Guilmon po digimorfozie nie będzie taki sam.
Guilmon dobrze dogaduje się z Terriermonem i Calumonem, jednak z Renamon byli wrogami przy swoim pierwszym spotkaniu.
Różnicą, która dzieli Guilmona od innych Wybranych Digimonów z poprzednich serii jest fakt, że nie był pierwszym do przejścia na poziom Dorosłego, nawet, jeśli należał do głównego bohatera. Terriermon digimorfował jako pierwszy[4]. Następna była Renamon[5]
Na początku serii, Guilmon nie słuchał się zbytnio Takato i nie przestrzegał zasad, które tworzył. Jednak z czasem nabrał odpowiedniego szacunku do swojego Pogromcy.
Guilmon jest niezwykle silny, jak na poziom Dziecka[6]. Guilmon był nawet w stanie pokonać Dorosłego Digimona takiego, jak IceDevimon, gdzie Renamon nie dawała sobie rady, jako ona sama, czy jako Kyubimon.
Guilmon również posiada ogromną siłę i więź z Takato, której nie mają pozostali Pogromcy ze swoimi partnerami.

Digimon Tamers: Bitwa Poszukiwaczy PrzygódEdytuj

Takato zabrał ze sobą Guilmona na wakacje do Okinawy, gdzie został u swojego kuzyna Kaia, a także jego dziadka. Takato nie bardzo chciał jechać, ponieważ miał złe wspomnienia, jednak szybko obróciły się one w dobre, gdyż polubił wyspę. Gdy Digimony zaczęły się pojawiać w Okinawie, Takato, Kai i Guilmon walczyli z kilkoma z nich. Po uratowaniu Minami, córki twórcy V-Peta, Takato pilnował jej do momentu aż została porwana przez Digimony i zabrana do Laboratorium VP. Takato, Growmon, Kai i Siesamon, partner Minami ruszają je na ratunek. Takato uczestniczył w walce przeciwko Mephismonowi wraz z Jianliangem i Ruki oraz ich Digimonami. MegaloGrowmon, Taomon i Rapidmon użyli Potrójnego Ataku, by załatwić Galfmona.

Digimon Tamers: Uciekający LocomonEdytuj

Takato rozmawiał z Ruki na telefonie, i przez przypadek wygadał się o jej przyjęciu niespodziance na urodziny. Niestety, pojawił się Locomon w realnym świecie i Pogromcy musieli się nim zająć. Takato skończył na jednym z wagonów Digimona. Ruki i Renamon szybko dołączyły do walki, jednakże Ruki została przejęta pod kontrolę przez Parasimona i miała zaatakować Takato oraz Renamon (bo wspomniał o jej ojcu). Guilmon, który dogonił ich w pewnym momencie, pomógł wyzwolić Ruki spod kontroli Parasimona i wraz z Takato połączył się w Dukemona. Walczyli razem przeciwko pojawiającym się Parasimonom w Shinjuku. Uczestniczył w przyjęicu urodzinowym Ruki, i chciał z nią porozmawiać, gdy ta oglądała samotnie zachód słońca. Renamon powstrzymała go, mówiąc, że Ruki powinna pobyć trochę sama.

Digimon Xros Wars: Młodzi łowcy biegnący przez czasEdytuj

Takato pojawia się wraz z Guilmonem na łodzi Starego Zegarmistrza, gdy ten wezwał wszystkich legendarnych bohaterów.[7] Bierze udział w ostatecznej bitwie przeciwko Quartzmonowi i stwierdza, że bardzo dobrze jest walczyć koło Taichi'ego i Daisuke na tym samym polu walki.

Inne formyEdytuj

JyarimonEdytuj

Jyarimon b.jpg

Jyarimon

Jyarimon jest najniższą formą ewolucyjną Guilmona w Digimon Tamers: Brave Tamer.

AtakiEdytuj

Nazwa Japoński Inne wersje
Hot BiteOgniste Bąbelki 熱気をおびた泡 EN: Awa
Wypuszcza z ust malutkie ogniste kule.

GigimonEdytuj

Gigimon b.jpg

Gigimon

Gigimon pojawił się w momencie, gdy Digimony musiały wrócić do DigiŚwiata. Takato był smutny, że jego przyjaciel odchodzi i nie miał wyjścia, jak się z nim tylko pożegnać.[8]

Ataki w animeEdytuj

Nazwa Japoński Inne wersje
Hot Bite ホットバイト EN: Hot Bite
Gryzie przeciwnika rozpalonymi kłami.

GrowmonEdytuj

Growlmon b.jpg

Growmon

Growmon jest dorosłą formą Guilmona. Pierwszy raz pojawia się podczas walki z Devidramonem[9] W nowej formie, był w stanie go pokonać z łatwością. Ma również łaskotki.[10]

Po wszystkim, Growmon odkrył, że nie jest w stanie wrócić do poprzedniej formy.[10] Takato próbował zmęczyć Growmona tak, by wrócił do poprzedniej formy. Niestety, to na nic się zdaje.

Ataki w animeEdytuj

Nazwa Japoński Inne wersje
Exhaust Flame エキゾーストフレイム EN: Pyro Blaster
Wystrzeliwuje płomień z pyska.

MegaloGrowmonEdytuj

MegidramonEdytuj

Megidramon b.jpg

Megidramon

Megidramon jest Ostatecznym Digimonem. Jest to druga forma Ostateczna Guilmona, która używa całej mocy destrukcji znaku Cyfrowego Zagrożenia.[1][11] Jego egzystencja zagraża całemu Cyfroweomu Swiatu. Megidramon posiada jad w swojej ślinie. A jego znak cyfrowego zagrożenia ciągle świeci na jego klatce piersiowej. Guilmon stał się nim, gdy Takato był wściekły po śmierci Leomona. Juri przywróciła Takato do normy i ukazała, co okrutnego stało się z potulnym Guilmonem, a także D-Arciem Takato (został zniszczony).

Na początku, Megidramon wydawał się być silniejszy od Belzeebumona i chciał go zniszczyć. Jednakże, Belzeebumon wygrał walkę poprzez wchłonięcie danych Makuramona, jak i danych poziomu Perfekcyjnego Terriermona i Renamon. Takato płakał i pragnął, by Guilmon mógł zacząć od nowa. W momencie, kiedy dotarło do niego, że chce z powrotem starego Guilmona, Megidramon wrócił do jego postaci.

DukemonEdytuj

Gallantmon b.jpg

Dukemon

Dukemon jest prawdziwą formą Ostateczną Guilmona. Dukemon był pierwszym Wybranym Digimonem na poziomie Ostatecznym, który się pojawił. Dukemon po raz pierwszy występuje, gdy Takato używa Matrix Ewolucji, łącząc się z Guilmonem w celu walki z Beelzebumonem. W tej nowej formie był w stanie pokonać Caturamona, jednak Belzeebumon wchłonął jego dane. Siła Dukemona również przydała się podczas walki z D-Reaperem.

Ataki w animeEdytuj

Nazwa Japoński Inne wersje
Royal Saber ロイヤルセーバー EN: Royal Saber
Wystrzeliwuje promień z Gram.
Final Elysion ファイナル・エリシオン EN: Roiyaru Sēbā
Wystrzeliwuje potężny strumień energii z Aegis.
Dragon Diver ドラゴンドライバー EN: Dragon Driver
Atak razem z Grani. Nurkuje w dół, przebijając wroga Gram.
Yuggoth ユゴス EN: Yuggoth Blaster
Grani wystrzeliwuje Yuggotha, biologiczną broń.

Dukemon Crimson ModeEdytuj

Dukemon CM b.jpg

Dukemon Crimson Mode

Dukemon Crimson Mode jest zmianą trybu normalnego Dukemona, który pojawia się pod koniec Digimon Tamers. Dukemon znalazł siebie w sytuacji bez wyjścia podczas walki z D-Reaperem. W potrzebie, Grani oddał swoją ostatnią siłę Dukemonowi, zwiększając jego siłę i zmieniając tryb. Wraz z nowo zdobytą siłą, Dukemon był w stanie pokonać wszystkich agentów D-Reapera i dostać się do Mother Reaper powodując zniszczenie. Uratował Juri i Calumona, jednakże wrócił do postaci Guilmona i Takato, ponieważ Czerwona Karta nawaliła.

Ataki w animeEdytuj

Nazwa Japoński Inne wersje
Invicible Sword インビンシブルソード EN: Royal Saber
Rozcina wroga za pomocą swojego boskiego miecza Blutgang.
Quo Vadis クォ・ヴァディス EN: Crimson Light
Rozbija wroga na pojedyncze elektrony za pomocą swojej boskiej włóczni Gungnir, po czym zamyka go w otchłani innego wymiaru dokąd nie można podążyć.

AdnotacjeEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki