FANDOM

Ten artykuł został wyróżniony
Ten artykuł został wyróżniony

Ten artykuł mówi o postaci z Digimon Adventure. Jeśli szukasz artykułu o Digimonie jako gatunku, kliknij tutaj: Etemon i MetalEtemon.

Etemon
エテモン
Etemon t.gif
Występuje Digimon Adventure
Partner Brak
Aktorzy JAP: Yasunori Matsumoto
PL: Janusz Wituch
EN: Richard Epcar
Ewolucja Etemon - MetalEtemon
Postać

Etemon był pierwszym Perfekcyjnym wrogiem wybrańców i drugim poważnym antagonistą. Spotkali się z nim na kontynencie Serwer. Kontrolował Czarną Sieć, dzięki której miał wszystko i wszystkich pod kontrolą. Pod swoimi rozkazami miał dosyć pokaźną armię wiernych mu Digimonów. Podróżował przez pustynię w cysternie ciągnionej przez Monochromony. Rzadko pokazywał się wybrańcom, wolał wysyłać swoją projekcję przez Czarną Sieć.

HistoriaEdytuj

Etemon spodziewał się wybrańców i śledził ich położenie za pomocą swojej Sieci. Niestety, z powodu błędu jego oprogramowania, dzieci zdążyły dotrzeć do Wioski Koromonów. Wioska okazała się zdominowana przez złe Pagumony, będące na usługach Gazimonów - sługusów Etemona. Pagumony porwały Koromony i zamknęły je w klatce, w jaskini za wodospadem w okolicach wioski. Kiedy Poyomon dokonał ewolucji, zazdrosne Digimony porwały także i jego. W trakcie poszukiwań Agumon wpadł na jego ślad i odkrył spisek Pagumonów. Wkrótce pojawił się także Etemon. Bez możliwości ewolucji na Perfekcyjny poziom bohaterowie nie mogli się z nim równać. Używając swojej techniki Love Serenade, Etemon nie pozwolił na ewolucję bohaterom, pozostawiając ich praktycznie bez szans na przetrwanie. Na szczęście Taichi odnalazł swój Amulet, co przetransportowało bohaterów w górski teren poza wioską.

Taichi doszedł do wniosku, że musi zmusić Agumona do super-ewolucji. W poszukiwaniu Amuletów, bohaterowie wpadli w pułapkę Etemona na stadionie w koloseum. Zły Digimon wysłał przeciwko nim kontrolowanego przez siebie Greymona. Greymon Taichiego próbował walczyć, ale dokonał błędnej ewolucji, spowodowanej nieczystą odwagą Taichiego. SkullGreymon co prawda zabił wroga, ale nie był w stanie się kontrolować i cofnął się do stadium Koromona.

W trakcie dalszego pobytu na kontynencie, dzieciaki zostały zaatakowane przez Cockatrimona, kolejnego sługę Etemona. Spotkały także nowego sojusznika Picklemona, który pomógł odzyskać wiarę Agumona w poprawną ewolucję, dzięki czemu mógł obronić przyjaciół przed Tyranomonem, kolejnym Digimonem na usługach wroga.

Kiedy Koushiro udało się podłączyć do sieci wroga, skontaktował się z nim Nanomon proszący o pomoc i oferujący w zamian wskazanie lokalizacji brakujących Amuletów. Kiedy bohaterowie dotarli do piramidy - miejsca uwięzienia Nanomona i lokalizacji głównego komputera sieci Etemona, jedynie Sora nie odnalazła jeszcze swojego artefaktu. Na miejscu Nanomon wydał, że działał jako administrator sieci Etemona, kiedy ten uszkodził jego procesor myślowy w trakcie walki. Jednakże Digimon odzyskał swoją pamięć i powoli regenerując swoje ciało marzył o zemście. Kiedy dzieciaki go uwolniły, pojawił się sam Etemon. Wkrótce Nanomon pokazał swoje prawdziwe intencje - zależało mu jedynie na zgładzeniu odwiecznego wroga. Kiedy przegrał, postanowił porwać Sorę i wykorzystać Piyomon do walki. Dysponując Amuletem dziewczyny, Nanomon skrył się pod piramidą i stworzył cyfrową kopię Sory. W tym samym czasie Etemon przejął całą piramidę próbując zlokalizować Nanomona. Bohaterowie opracowali taktykę dywersyjną mającą odciągnąć uwagę wroga od piramidy, w czasie gdy Taichi i Koushiro mieli odbić Sorę skradając się za pomocą tajnych przejść do kryjówki Nanomona. Walka szła dobrze, dopóki nie dołączył sam Etemon. Kiedy już miał dobić bohaterów, Gazimony zauważyły Taichiego i Koushiro na kamerach wideo i zaalarmowały Etemona. Zły Digimon szybko wrócił do Piramidy zagradzając drogę przyjaciołom. Kabuterimon zajął się nim na chwilę, a Taichi i Agumon pobiegli na ratunek Sorze. Wkrótce wróg wygrał walkę i do walki wkroczył Greymon. Nanomon otworzył portal prowadzący do centrum Czarnej Sieci próbując zabić oryginalną Sorę. Na szczęście Taichi zdążył rzucić jej Digivice i Amulet dzięki czemu Birdramon ich uratowała i wszyscy uciekli z piramidy. Nanomon postanowił poświęcić swoje życie w imię zemsty i wystrzelił wirusy w Czarną Sieć Etemona, zmieniając ją w czarną dziurę. Wkrótce mroczna energia pochłonęła Nanomona, wiele Digimonów z zewnątrz jak i samego Etemona. Zły Digimon zdołał jednak opanować Czarną Sieć i znacznie zyskać na sile. Zniszczywszy piramidę, wyzwał bohaterów do ostatecznej walki. Siła Amuletu Odwagi Taichiego umożliwiła Greymonowi super-ewolucję w MetalGreymona. Jego atak Giga Destroyer pokonał Etemona, lecz nie na zawsze. W rzeczywistości Etemon został wchłonięty przez czarną dziurę do świata ciemności, gdzie jego dane były wielokrotnie niszczone i regenerowane. Żądza zemsty na wybrańcach pozwoliła mu jednak przetrwać.

TechnikiEdytuj

Nazwa Japoński Inne wersje
Love Serenade ラブ・セレナーデ PL: Decybel Szoker Czarnej Sieci/Miłosna Serenada
EN: Concert Crush
DE: Serenadenschocker
Odbiera energię wrogom za pomocą swojego śpiewu.
Dark Spirits ダークスピリッツ PL: Czarna Sieć/Mroczne Duchy
EN: Dark Network
DE: Dunkle Seele
Rzuca kulą mrocznej energii.

MetalEtemonEdytuj

MetalEtemon t.jpg

MetalEtemon

Etemon wrócił w czasie walki wybrańców z Władcami Ciemności, odrodzony pod postacią Ostatecznego MetalEtemona. Kiedy Jou i Mimi przegrywali z Pinochimonem, MetalEtemon postanowił się przedstawić. Zirytowało to Władcę Ciemności. Kiedy obydwa Ostateczne Digimony walczyły ze sobą, bohaterowie uciekli. Pinochimon ostatecznie znudził się bitwą, a MetalEtemon wrócił do poszukiwania swoich wrogów. Wkrótce znalazł ich kryjówkę, ale na szczęście z odsieczą przybył im SaberLeomon. Gdy pozostali bohaterowie walczyli z Pinochimonem, MetalEtemon zaatakował Jou'ego i Mimi. Kiedy próbował zabić dziewczynę za pomocą swojej ulepszonej techniki Dark Spirits Deluxe, SaberLeomonem przyjął śmiertelny atak na siebie. Wtedy Zudomon zaatakował wroga swoim młotem, który będąc wykonanym z tego samego stopu co zbroja Etemona, zdołał ją przebić. SaberLeomon zadał mu ostateczny cios korzystając z resztki swoich sił życiowych, kończąc żywot Etemona na dobre.

TechnikiEdytuj

Nazwa Japoński Inne wersje
Banana Slip バナナスリップ PL: Bananowy Ślizg/Bananowy Poślizg
EN: Banana Slip
DE: Bananenschale
Rzuca skórką od banana.
No. 1 Punch No.1パンチ PL: Metalowy Cios/Cios Nr. 1
EN: Banana Slip/Metal Punch
DE: Schlag Nummer Eins/Ultimativer Metallschlag
Uderza wroga pięścią.
Hekoki Attack へこきアタック PL: Bąko-chmura
DE: Furzattake
Wypuszcza chmurę gazu.
Fullmetal Hip Attack フルメタルヒップアタック PL: Metalowy Cios/Metalowy Atak z Wyskoku
EN: Metal Punch
DE: Hüft-Metall-Attacke
Wyskakuje i uderza wroga biodrem.
Dark Spirits Deluxe ダークスピリッツデラックス PL: Mroczne Duchy Deluxe
DE: Dunkler, Bösartiger Geist Deluxe
Przyzywa mroczną błyskawicę z nieba.

CiekawostkiEdytuj

Część walki MetalEtemona z Pinochimonem została wycięta w angielskim i polskim dubbingu. Scena pozostała niezmieniona w wersji z lektorem emitowanej na kanale TV4.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki