FANDOM

ENIAC, skrót od Electrical Numerical Integrator And Computer (Elektroniczny i Numeryczny Integrator i Komputer), to jeden z pierwszych komputerów na świecie. Razem z Atanasoffem odpowiada za powstanie oryginalnego DigiŚwiata.

HistoriaEdytuj

ENIAC.jpg

Ryo i Monodramon rozmawiają z ENIACiem

ENIAC jest wspomniany w fabule gier na WonderSwana bazujących na uniwersum Digimon Adventure i Digimon Tamers. Wg nich, pierwszy, oryginalny Cyfrowy Świat został zapoczątkowany przez Atanasoffa, pierwszy na świecie cyfrowy komputer, po czym został rozbudowany przez ENIACa. Po pewnym czasie oryginalny DigiŚwiat podzielił się na alternatywne iteracje.
W grach ENIAC jest przedstawiony jako inteligentna istota przypominająca z wyglądu kulę złożoną na piedestale (podobnie jak Yggdrasil w Digtal Monsters X-Evolution). ENIAC posiada umiejętność podróży w czasie i przestrzeni i egzystuje we wszystkich wymiarach jednocześnie. W grze Digimon Tamers:Brave Tamer, ENIAC jest sojusznikiem Ryo w walce z Millenniummonem.

CiekawostkiEdytuj

Natura ENIACa bardzo przypomina Yggdrasila, inną cyfrową istotę będącą głównym komputerem DigiŚwiata.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki