Digital Monster Card Game (デジタルモンスターカードゲーム Dejitaru Monsutā Kādo Gēmu), to pierwsza gra karciana Digimon. Zbiór zasad tej gry jest zwany Hyper Colosseum (Hiper Koloseum). Kolejnym japońskim blokiem kart było Digital Monster Card Game Alpha. W Ameryce wydano anglojęzyczną grę karcianą o zbliżonych zasadach, Digi-Battle Cards.

ZasadyEdytuj

Do gry gracz potrzebuje 30-kartowej talii kart i specjalnej maty. Celem wygranej jest zbicie punktów przeciwnika do zera. Odbywa się to przez pokonywanie wrogich Digimonów. Każdy z nich ma na karcie sekcję zwaną Lost Points, określając ile punktów przeciwnik traci, gdy jego Digimon przegra. Walka odbywa się przez porównanie statystyk ataku dwóch kart. Każda karta Digimona ma na sobie literę: A, B i C. Określa ona, którego ataku przeciwnik musi na niej użyć. W pojedynku można też korzystać ze specjalnych Kart Opcji (Option Cards), które dodatkowo mogą wpływać na przebieg gry. Kolejnym ważnym elementem gry jest ewolucja. Bitwę zaczyna się od zagrania wybranym wcześniej z talii Digimonem na poziomie dziecka (początkującym). Potem, można ewoluować tę kartę na wyższy poziom poprzez wyrzucenie pierwszej karty z talii i spełnienie wymagań Digimona, którego chcemy ewoluować. Na końcu odrzuca się wszystkie zużyte karty, po czym kładzie nowego Digimona. Również niektóre Karty Opcji pomagają w ewolucji.

Części turyEdytuj

1. Preparation Game

Rozpoczynanie gry. Z talii wybiera się jednego Digimona na poziomie Child, kładzie pozostałe karty na macie jako "Net Ocean" (Sieciowy Ocean, twoja talia), bierze losową kartę jako licznik punktów (przesuwa się ją po specjalnej skali na macie), po czym dobiera rękę (sześć kart).

2. Preparation Phase

W tej fazie można ułożyć sobie nową rękę (maksymalnie sześć kart), wymienić Child Digimona w Digimon Box, przyszykować się do ewolucji oraz wymienić karty w Option Slot.

3. Evolution Phase

Ułożone wcześniej karty w Evolution Slot zostają odrzucone, i zagrywa się kartą ewolucji.

4. Battle Phase

Walka. Jeśli wróg ma np. typ bitewny "A", wybieramy atak typu "A". Natomiast przeciwnik wybiera technikę odpowiadająca naszemu Digimonowi. Teraz należy porównać wartości punktowe obydwu walczących. Potem, rozpatrujemy efekty Kart Opcji i innych specjalnych efektów. Digimon, który ma więcej mocy wygrywa.

5. Point Calculation Phase

Przegrany gracz odlicza sobie Punkty Strat, po czym przegrany Digimon zostaje odrzucony do Dark Area (Strefa Mroku, plik odrzuconych kart). Następnie wszystkie fazy zostają powtórzone, aż któryś z graczy przegra.

Zestawy kartEdytuj

StarteryEdytuj

BoosteryEdytuj

Jumbo CardassEdytuj

Limited Edition BoostersEdytuj

Więcej z Fandomu