Fandom

Digimon Universe

Digimon Savers

1859stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Digimon Data Squad
{{{grafika}}}
Reżyser Naoyuki Itou
Studio Toei Animation
Liczba odcinków 48
Premiery 4.02.2006 (Jap)
Poprzedni sezon Digimon Frontier
Następny sezon Digimon Xros Wars
Filmy pełnometrażowe Activate Burst Mode!!
Anime

Digimon Data Squad (jap.Digimon Savers, Dejimon Seibāzu), to piąty,sezon anime Digimon. Historia Data Squad opowiadała o trójce członków grupy "DATS", zajmującej się wyłapywaniem dzikich Digimonów i odsyłaniem ich z powrotem do Digiświata.

W tej serii, wprowadzono kolejny nowy rodzaj Digipilota o nazwie "Digivice iC" i jego nowszą wersję, "Digivice Burst". Po raz pierwszy, główny bohater nie nosił gogli oznaczających jego przywództwo w grupie. Także, podobnie jak w Digimon Tamers, ostatnim wrogiem nie był Digimon, lecz inna, Cyfrowa Istota.

Target Data Squad miał być nieco starszy niż w poprzednich sezonach, dlatego zmieniono styl rysowania, a bohaterowie byli dużo starsi, niż bohaterowie poprzednich serii. Historia była też dużo bardziej dojrzała i mroczna. Żeby przyciągnąć do serialu fanów poprzednich serii, wprowadzono do Data Squad postać Agumona.

Skrót FabułyEdytuj

Czternastolatek o imieniu Marcus Damon, uliczny wojownik, pewnego razu spotyka Agumona, Digimona który uciekł z DATS, rządowej organizacji zajmującej się ochroną Realnego Świata przed Cyfrowymi Potworami. Dwójka szybko się zaprzyjaźniła. Po serii wydarzeń, Marcus i Agumon dołączyli do grupy, wierząc że staną się silniejsi.

Kolegami Marcusa z drużyny był Thomas. H. Norstein, młody geniusz i jego partner Gaomon oraz Yoshino Fujieda, osiemnastolatka i jej partnerka, Lalamon. Ewentualnie, Thomas odkrył że Digimony reagują na złe emocje ludzi (Siedem Grzechów Głównych) i używają ich do własnych celów.

Fabuła zaczęła się komplikować wraz z ujawnieniem Merukimona, jednego z Władców Digiświata i jego ludzkiego wojownika-Keenana. Bohaterowie próbowali odnaleźć przyczyny jego nienawiści w stosunku do ludzkości, aż dowiedzieli się, że członek dawnej ekspedycji badającej Cyfrowy Świat, Akihiro Kurata, zabił wiele Digimonów, w tym przybraną matkę Keenana, Frigimon.

Kurata, szukając wsparcia w japońskim rządzie i u znaczących biznesmenów (np u ojca Thomasa), postanowił zniszczyć cały Digiświat. Mimo, że zapewniał że Digimony stanowią zagrożenie dla Świata Ludzi, jego prawdziwym celem było przebudzenie jednego z Siedmiu Wielkich Władców Demonów- Belphemona. Kolekcjonując energię życiową Digimonów, w końcu udała mu się ta sztuka. Jednak grupie Marcusa udało się zniszczyć Belphemona, a Kurata w akcie desperacji detonował Oscylacyjną Bombę Czasoprzestrzenną, tym samym całkowicie niszcząc barierę między Cyfrowym Światem, a Światem Ludzi.

Przez akcję Kuraty, oba światy zaczęły się niebezpiecznie zbliżać i dążyć do samozagłady. BanchoLeomon powstrzymał ten proces na pewien czas, prosząc by Marcus udał się na audiencję u Yggdrasila, boga Digiświata. Kiedy DATS wreszcie go spotkało, Ygddrasil miał już swój plan- unicestwienie Realnego Świata. Do tego, same bóstwo wyglądało identycznie jak zaginiony ojciec Marcusa-Spencer Damon. Jak się okazało, Yggdrasil przejął jego ciało, natomiast jego duszę schronił w swoim ciele jego własny Digipartner- BanchoLeomon. Król Cyfrowego Świata, by zniszczyć wymiar ludzi, wysłał swoją elitarną grupę rycerzy-Królewskich Rycerzy.

Po wielu potyczkach z rycerzami, bohaterowie postanowili skonfrontować się z samym Yggdrasilem. Po wyrzuceniu go z ciała Spencera, bóstwo przyjęło postać gigantycznej, maszynopodobnej istoty i postanowiło zniszczyć świat ludzi samemu. Wkrótce, gdy sami Królewscy Rycerze opowiedzieli się przeciwko swojemu stwórcy, okazało się że Ygdrassil to tak naprawdę "WIZ9000", komputer zaprogramowany by monitorować aktywność sztucznej inteligencji w Digiświecie. Jego nowym celem stało się zniszczenie obydwu światów i wybudowanie nowego na ich zgliszczach. Jednak wielka więź Marcusa i Agumona była na tyle silna, że nawet sam Yggdrasil nie mógł się z nimi równać i został zniszczony. Zanim całkowicie zniknął, Przywódca Digiświata ożywił Spencera, ojca Marcusa. Digimony postanowiły iść do Digiświata by pomóc w jego odbudowie, natomiast Marcus, nie chcąc rozstawać się z Agumonem, ruszył razem z nimi.

Nowe ElementyEdytuj

  • DigiSoul Charge

DigiDusza (Naturalna Umiejętność Digimonów w ang. wersji) to medium dzięki, któremu Digimony mogą ewoluować w tej części.

  • Burst Mode

Tryb Wybuchu, specjalny tryb Digimonów aktywowany poprzez Digivice Burst. Dzięki niemu, Digimony mogły przekroczyć limit mocy Poziomu Mega.

  • Energia Życiowa Digimonów

W poprzednich sezonach Digimony składały się po prostu z DigiRdzenia i danych. Natomiast w tym sezonie, można z nich było wydobyć energię życiową.

PostacieEdytuj

Głównymi bohaterami była trójka członków grupy DATS, oraz Keenan, który dołączył do drużyny w trakcie rozwoju fabuły.

Główni BohaterowieEdytuj

DATSEdytuj

SprzymierzeńcyEdytuj

PrzeciwnicyEdytuj

OdcinkiEdytuj

Lista odcinków Digimon Data Squad

Digimon Data Squad to najkrótszy sezon z serii, liczący tylko 48 odcinków. Każdy z nich trwał ponad 20 minut.

Filmy PełnometrażoweEdytuj

CenzuraEdytuj

Jak większość amerykańskich adaptacji Digimonów, i w tej części wycięto drastyczne bądź brutalne sceny oraz wyedytowano dialogi. Zmieniono także nazwy niektórych pojęć np. "Digi-Soul Charge", na "DNA-Charge" (DNA w tym wypadku to skrót od "Digimon Natural Ability").

Zmiany w Ścieżce DźwiękowejEdytuj

Amerykańska wersja wymieniła oryginalne udźwiękowienie na swoje własne.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki