Fandom

Digimon Universe

Digimon Frontier

1855stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Digimon Frontier
Digimonfrontier poster.jpg
Reżyser Yukio Kaizawa
Studio Toei Animation
Liczba odcinków 50
Premiery 04.07.2002 (Japonia)
09.08.2002 (Ameryka)
Poprzedni sezon Digimon Tamers
Następny sezon Digimon Savers
Filmy pełnometrażowe Wyspa Straconych Digimonów
Anime

Digimon Frontier (デジモンフロンティア Dejimon Furontia), znane jako "Digimon 4" w Południowej Ameryce, jest czwartą seria anime Digimon, pierwszy raz wyemitowaną w roku 2002. Po nieoczekiwanych, dziwnych wiadomościach SMS, piątka dzieci udaje się do podziemnej stacji i wybiera jeden z pociągów, który zabiera ich od DigiŚwiata. Tutaj spotykają Bokomona oraz Neemona, który służa jako ich przewodnicy i opowiadają dzieciom o DigiŚwiecie, któy został zniszczony, a dzieci muszą walczyć z Cherubimonem i jego piątką, złych Legendarnych Wojowników by uratować świat.

FabułaEdytuj

Frontier ENG Logo.jpg

Angielskie logo Digimon Frontier

Frontier JP Logo.jpg

Japońskie logo Digimon Frontier

Największą zmianą wprowadzoną w tym sezonie jest "Duchowa Ewolucja", gdzie DIgiWybrańcy zmieniają się w Digimony i stają się Legendarnymi Wojownikami aniżeli mieliby posiadać partnerów. Dla tego specjalnego rodzaju ewolucji, używają Duszy (artefakty stworzone przez Dziesięciu Wojowników w przeszłości), ukryte i rozrzucone po całym DigiŚwiecie. Kiedy bohaterowie po raz pierwszy przybywają do DigiŚwiata, ich telefony komórkowe zmieniają się w DigiPiloty zwane D-Scannerami. Każdy bohater ma dwie dusze - ludzką i silniejszą, bestii. Dwójka z nich może też użyć podwójnej duchowej ewolucji, czyli połączyć obydwie w jedną - fuzyjną postać, ewentualnie połączyć kilka dusz w jedną istotę. Innym detalem różniącym ową serię od pozostałych jest sposób podróży DigiWybrańców przez świat. Tutaj przemieszczają się przez specjalne Digi - pociągi - Trailmony.

Gdy piątka DigiWybrańców przybywa do Cyfrowego Świata, odkrywają, że ściga ich inna piątka Legendarnych Wojowników na usługach złego Cherubimona. Po pokonaniu czwórki z nich, Kouji odkrywa, że Duskmon, ostatni, piąty zły Legendarny Wojownik jest jego bratem, Kouichi'm. Z pomocą Takuyi, Kouji jest w stanie uwolnićswojego brata. Kouichi dołącza do drużyny jako prawdziwy Wojownik Mroku, Löwemon. Po pokonaniu Cherubimona, DigiWybrańcy odkrywają, że za całym zamieszaniem stał Lucemon, starożytny, skorumpowany Digimon - anioł, którego Legendarni Wojownicy zapieczętowali. A więc teraz, szóstka DigiWybrańców musi stoczyć walkę z jego Królewskimi Rycerzami zanim zeskanują cały DigiŚwiat i uwolnią Lucemona. Pomimo ich starań, Lucemon zostaje uwolniony i wchłania dane swoich podwładnych. Digimorfuje w jeszcze silniejszą formę. DigiWybrańcy łączą swoje siły, stając się Susanoomon'em i walczą, ostatecznie pokonując Lucemon'a oraz ratując Świat Cyfrowy i Realny.

OdcinkiEdytuj

Arrow RR.png Główny artykuł: Lista odcinków Digimon Frontier

Sezon składa się z 50 odcinków emitowanych na Fuji TV od 7 kwietnia 2002 do 30 Marca 2003, a następnie pojawiły się na UPN i ABC Family Channel w Stanach Zjednoczonych i w YTV w Kanadzie, emitowane od 9 sierpnia 2002 do 14 lutego 2003. Odróżniając się od innych serii, Digimon Frontier nigdy nie zostało wyemitowane w U.K.

PostacieEdytuj

Arrow RR.png Główny artykuł: Postacie z Digimon Frontier

Bohaterowie główniEdytuj

  • 4-03 04.png

    Bokomon

    Bokomon: Inteligentny mieszkaniec DigiŚwiata. Nosi ze sobą książkę w której ma wszystko opisane i bardzo dobrze zna historię. W japońskiej wersji, głosu udziela mu Kazuko Sugiyama, w angielskiej Brian Beacock.

  • 4-04 01.png

    Neamon

    Neamon: Nierozgarnięty mieszkaniec DigiŚwiata. Zachowuje się, jak komik chociaż czasami ma przebłyski mądrości. W japońskiej wersji, głosu udziela mu Masami Kikuchi, a w angielskiej Michael Sorich.

WrogowieEdytuj

Cyfrowy ŚwiatEdytuj

Cyfrowy Świat (デジタルワールド Dejitaru Wārudo) z Digimon Frontier jest fikcyjnym uniwersum w anime Digimon Frontier.

4-03 02.png

Cyfrowy Świat

Cyfrowy Świat jest podzielony na dziesięć regionów, każdy z nich odpowiada jednemu elementowi - Ognia, Światła, Lodu, Powietrza, Elektryczności, Ziemi, Lasu, Wody, Stali i Ciemności. Istnieje ogromna liczba linii kolejowych, które przecinają planetę i mają swoją stację w każdym z regionów, dzięki czemu Digimony - pociągi, Trailmony mogą przewozić pasażerów z jednego regionu do drugiego, a nawet do świata realnego poprzez Stację Shibuya. Najdziwniejszym wystrojem DigiŚwiata jest to, że wszystko występuje w postaci fraktalnego kodu - "linii kodowej" dla kazdej danej. Kod fraktalny jest zwykle ukryty, ale może zostać odkryty lub w momencie, gdy klucz jest zabrany, jego dane są zebrane i cały obszar znika. Zawsze może wrócić na swoje miejsce.[1] Jeśli jakiś Digimon zostanie pokonany i jego kod zabrany, a nie zostanie do końca zeskanowany to może odrodzić się jako DigiJajo[2], a następnie zostaje przetransportowane do Wioski Początków, gdzie zajmuje się nimi Swanmon. Pewnego dnia wykluje się z niego Digimon i zacznie swoje życie od nowa.[3]

W starożytnych czasach, DigiŚwiat był wrakiem poprzez ogromną wojnę między Digimonami typu ludzkiego i typu bestii. Później, Digimon - anioł - Lucemon pojawił się i zakońćzył wojnę, sprowadzając czasy pokoju. Lucemon, niestety został opętany przez swoją złą stronę i rozpoczął rządy tyranii przez co pojawiła się Dziesiątka Wojowników i zamknęła go w Strefie Moku, znajdującej się pod DigiŚwiatem.[4] Zostali uznani za legendę i pozostawili po sobie potężne Dusze, które miały pewnego dnia zostać użyte do obrony Digiświata ponownie. Przekazano je pod ochronę trzem Świętym Digimonem - Seraphimonowi, Ophanimon oraz Cherubimonowi. Niestety, wiele Digimonów typu bestii pod opieką Cherubimon'a, nie zgodziły się z poglądami ludzkiego typu Digimonami pod opieką Seraphimona oraz Ophanimon i wywołało to kolejną batalię. Cherubimon podsłuchał pewną rozmowę między Seraphimonem oraz Ophanimon, myśląc, że knują oni przeciwko niemu i tym samym Lucemon wykorzystał okazję by opanować go negatywnymi myślami i zmienić w jego złą formę. Cherubimon rozpoczął walkę z pozostałą dwójką.[5] By ochronić DigiŚwiat, Ophanimon wzywa ludzkie dzieci by połączyły się z Legendarnymi Duszami i stali się Digimonami, mającymi na celu uwolnić Cherubimona spod władzy Lucemon'a. Nowi Legendarni Wojownicy ratują Cherubimon'a przed siłami zła, ale Lucemon jest nieustępliwy w swoim działaniu i chce zdobyć jak najwięcej fraktalnego kodu by się uwolnić. Udaje mu się osiągnąć zamierzony cel, niszcząc cały DigiŚwiat, jego księżyce. Chciał nawet podbić świat ludzi.[6] W ostatecznej bitwie, dwa światy zostają uratowane a Lucemon pokonany. Digimony wracają do życia, jak i cały DigiŚwiat.[7] Cały DigiŚwiat na swojej orbicie ma trzy księżyce - Niebieski, Czerwony oraz Żółty. Przynajmniej dwa z nich są zamieszkane - na Niebieskim jest Księżycowa Baza oraz Kosmiczny Burger, a na Żółtym pozostałości Wioski Początków.

Podobne mediaEdytuj

FilmyEdytuj

Arrow RR.png Główny artykuł: Digimon Frontier: Wyspa Straconych Digimonów

GryEdytuj

Nowele CDEdytuj

Arrow RR.png Główny artykuł: Digimon Frontier Oryginalna Historia: Rzeczy, które powinny zostać powiedziane

ManhuaEdytuj

PiosenkiEdytuj

JapońskieEdytuj

Wykonawca: Kōji Wada
Autor tekstu: Hiroshi Yamada
Kompozytor: Michihiko Ohta

Wykonawca: Kōji Wada
Autor tekstu: Chiwata Hidenori
Kompozytor: Watanabe Cheru

Wykonawca: Kōji Wada i Ai Maeda (jako AiM)
Autor tekstu: Hiroshi Yamada
Kompozytor: Michihiko Ohta

Wykonawca: Kōji Wada
Autor tekstu: Omori Sachiko
Kompozytor: Watanabe Cheru

Wykonawca: AYUMI
Autor tekstu: Hiroshi Yamada
Kompozytor: Watanabe Cheru

  • Wstawka muzyczna #3: Salamander (Piosenka Takuyi)

Wykonawca: Junko Takeuchi
Autor tekstu: Hiroshi Yamada
Kompozytor: Michihiko Ohta

Wykonawca: Hiroshi Kamiya
Autor tekstu: halta
Kompozytor: Makoto Takou

  • Wstawka muzyczna #5: Say, yes! (Piosenka Tomoki'ego)

Wykonawca: Kenichi Suzumura
Autor tekstu: halta
Kompozytor: Takoto Takou

Wykonawca: Sawa Ishige
Autor tekstu: Izumikawa Sora
Kompozytor: Hiro Takahashi

  • Wstawka muzyczna #7: Spark!! (Piosenka Junpei'a)

Wykonawca: Mahito Amada
Autor tekstu: Matsui Kyouko
Kompozytor: Egawa Hiroshi

Wykonawca: Kenichi Suzumura
Autor tekstu: halta
Kompozytor: Takoto Takou

  • Wstawka muzyczna #9: Blader (Piosenka Duskmona)

Wykonawca: Kenichi Suzumura
Autor tekstu: Hiroshi Yamada
Kompozytor: Michihiko Ohta

AngielskieEdytuj

ObsadaEdytuj

Obsada JapońskaEdytuj

Obsada AngielskaEdytuj

AdnotacjeEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki