FANDOM

Arrow LL.png Odcinek 1 Arrow RR.png
ZT01 title jp.jpg
Tytuł Spadkobierca odwagi
Oryginalny tytuł 勇気を受け継ぐ者
Inne tytuły ANG: Enter Flamedramon
DE: Tais Erbe
Data Jp-flaga.png 2 kwietnia 2000
USA-flaga.png 19 sierpnia 2000
Studio Toei Animation
Lista odcinków

Przygoda nadal trwa. Trójka nowych DigiWybrańców dostaje swoje DigiPiloty i musi zmierzyć się ze złem w postaci bezwzględnego DigiCesarza.

StreszczenieEdytuj

Po trzech latach spokoju, w DigiŚwiecie pojawił się nowy wróg: DigiCesarz. Używając Mrocznych Pierścieni oraz wybudowanych na całym DigiŚwiecie Wież Mroku, zaczął niewolnić Digimony. Dodatkowo, zablokował ich możliwość ewolucji w normalnym trybie dlatego stały się słabsze i podatniejsze na jego wpływy.
Słysząc wołanie o pomoc, Taichi przedostaje się do DigiŚwiata, gdzie odkrywa smutną prawdę o minionych wydarzeniach. Postanawia wysłać e-maila do swojej siostry, Hikari z prośbą o pomoc. Przez przypadek odbiera go Miyako, rozpoznając tylko nazwisko Taichiego. Doręcza list do Hikari, która natychmiast wyrusza na ratunek. W DigiŚwiecie Taichi z Tailmon, Agumonem i Patamonem znaleźli tajemnicze Jajo z wyrytym symbolem Odwagi. Próbując go podnieść, wyzwolił tajemnicze światło, które trafiło do trojga dzieci - Daisuke, Miyako i Ioriego. Dało im nowe DigiPiloty.
Daisuke, który od razu ucieszył się na ten widok, ruszył w podróż do DigiŚwiata wraz z Hikari i Takeru. Na miejscu okazało się, że nikt oprócz Daisuke nie potrafił podnieść tajemniczego znaleziska. Chwilę po zdarzeniu, wyłoniło się światło z którego pojawił się Digimon - V-mon. Wyjaśnił, że jest to starożytny Digimental, uświadamiając pozostałym, że Daisuke jest nowym DigiWybrańcem.
Niestety, ich szczęście nie mogło trwać zbyt długo ponieważ namierzył ich DigiCesarz i rozpoczął atak. Wysłał Monochromona, który zmusił Daisuke do użycia Digimentalu Odwagi, umożliwiając zbrojną ewolucję V-mona w Fladramona pomimo blokady cesarza. Fladramon z łatwością pokonał Monochromona.

LudzieEdytuj

DigimonyEdytuj

DzieckoEdytuj

DorosłyEdytuj

ZbrojnyEdytuj

Analyzery Edytuj

Snimon
Snimon t.gif
スナイモン
Poziom: Dorosły
Owad
Techniki specjalne:
Shadow Sickle
Dl-su.pngDl-na.pngDl-i.pngDl-mo.pngDl-n.png

Snimon! Jest zaciekłym, modliszkowatym Digimonem na poziomie Dorosłego. Jego atak, Cienisty Szpon, przecina wszystko z wielką prędkością.

Szybko! Nie pozwólcie by Snimon nas złapał! Ta Digimonowa modliszka może przeciąż wszystko swoim Podwójnym Sierpem!

Monochromon
Monochromon b.jpg
モノクロモン
Poziom: Dorosły
Ankylozaur
Techniki specjalne:
Volcano Strike
Dl-mo.pngDl-no.pngDl-ku.pngDl-ro.pngDl-mo.pngDl-n.png

Monochromon! Digimon poziomu Mistrza, którego pancerz i rogi są twarde jak diamenty. Jego atak to Wulkaniczny Cios.

Monochromon! Jego skorupa jest twardsza niż diament. Jego atak, Wulkaniczny Cios, polega na wystrzeleniu miliona ognistych kul.

V-mon
Veemon b.jpg
ブイモン
Poziom: Dziecko
Mały Smok
Ataki:
V-Mon-Punch
Techniki specjalne:
V-mon Head
Dl-bu.pngDl-i.pngDl-mo.pngDl-n.png

V-mon! Mały, psotny Digimon - Smok z silnym poczuciem sprawiedliwości. Jego atak to silne uderzenie głową, Głowa V-mona.

Słyszałem o Veemonie. To podobno kochający zabawę, żądny przygód mały Digimon przynoszący szczęście. Sądziłem, że to tylko legenda.

Fladramon
Flamedramon b.jpg
フレイドラモン
Poziom: Zbrojny
Humanoidalny Smok
Ataki:
Knuckle Fire
Techniki specjalne:
Fire Rocket
Dl-fu.pngDl-re.pngDl-i.pngDl-do.pngDl-ra.pngDl-mo.png[[Plik:Dl-n.png20px]]

Fladramon! Opancerzony Digimon, ewolucyjna forma V-mona z Digimentalem Odwagi. Jego, Ognista Rakieta polega na wystrzeleniu siebie na wroga i poparzeniu go w ogniu.

Nazywam się Flamedramon. Jako Veemon użyłem Digi-Jaja Odwagi by Armor Digimorfować. Moja Ognista Rakieta zrobi z wroga dobrze wysmażony stek.

EwolucjeEdytuj

V-mon Flamedramon V-mon
Veemon b.jpg Arrow R.png

DigiEgg Courage.jpg
Flamedramon b.jpg Arrow R.png Veemon b.jpg

NotatkiEdytuj

Błędy fabularneEdytuj

  • Angielski dubbing nie wyjaśnia, skąd Daisuke wie, jak użyć Digimentalu Odwagi. W oryginale V-mon mu to powiedział.
  • Nie wiadomo, jak Taichi dostał się do DigiŚwiata, skoro D-3 nie zostały wtedy jeszcze użyte, a brama była zamknięta.

Błędy animacyjneEdytuj

  • W ujęciu Sory i Piyomon, część tyłu głowy Piyomon jest niebieska zamiast różowa.
  • W ujęciu Koushiro i Tentomona, laptop Koushiro jest całkowicie żółty a dolne części głowy Tentomona i jego lewe ramie jest zielone zamiast czerwonego.
  • W ujęciu Jou i Gomamona, opaska na lewej ręce Jou jest zielona zamiast żółta.
  • W scenie, gdzie młody Taichii biegnie, jeden z żółtych pasków na jego koszulce znika.
  • W ujęciu, gdzie DigiCesarz siedzi w swojej bazie, biały fragment jego lewej nogi jest niebieski zamiast białego i górne partie jego peleryny są niebieskie zamiast granatowego.
  • Gdy Taichi zamyka swoje usta po otrzymaniu maila od Koushiro, jego usta są źle narysowane.
  • Po uwolnieniu Digimentalu Odwagi przez Taichiego, jego opaska na głowie znika.
  • Po przybyciu do DigiŚwiata, pod brzuchem Hikari jest linia.
  • W bliskim ujęciu DigiCesarza w jego bazie, żółte paski na jego pelerynie są białe.
  • Gdy Takeru i Hikari śmieją się z Daisuke, lewe ramię Hikari wydaje się mieć krótszy rękaw.
  • W ujęciu, gdy cała grupa jest w jaskini, niższe partie butów Hikari są całkowicie białe.
  • Gdy Miyako przesłuchuje Koushiro, jego rękawy są tego samego koloru, co skóra.
  • W innym ujęciu DigiCesarza w jego bazie, niebieski i biały kolor jego lewego ramienia są odwrotnie pomalowane.
  • Gdy V-mon pojawia się, dolne partie ramienia Daisuke są niebieskie zamiast czerwonych.
  • W ujęciu V-mona i Daisuke, jeden kawałek ubrania Daisuke jest niebieski zamiast czerwonych.
  • Gdy jaskinia zapada się, zamek na pasku Hikari jest brązowy zamiast szarego.
  • Gdy grupa ucieka z jaskini, ręce Hikari nie są zakryte przez jej rękawice.
  • Gdy wszyscy patrzą na Monochromona, który skacze w stronę Hikari i Tailmon, rękawice Daisuke są białe zamiast niebieskich.
  • W scenie ewolucji, jeden z paznokci na prawej ręce Flamedramona jest oddzielony od reszty.
  • Po powrocie wszystkich do Realnego Świata, jest dodatkowa linia na rękawiczce Hikari, która dzieli ją od reszty ramienia.

Zmiany w dubbinguEdytuj

  • Digimon Analyzer pokazuje imię Fladramona jako jego japoński odpowiednik, nie angielski.
  • Takeru mówi, że jest w siódmej klasie. W oryginale jest w piątej.

Ciekawostki Edytuj

  • Pierwszy odcinek Zero Two został wypuszczony dwa tygodnie po zakończeniu serii.
  • Utrata świętego pierścienia Tailmon stanie się główną częścią fabuły.
  • Gwizdek, który Hikari dała Tailmon na końcu pierwszej serii - po prostu zniknął. Jest wiele możliwości, co się z nim stało przez te trzy lata.
  • Miyako i Iori nie wyruszają do Digiświata w tym odcinku, ani nie spotykają swoich Digimonów.
  • Daisuke czyta tytuł odcinka w oryginale.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki