FANDOM

Daisuke Motomiya (本宮 大輔 Motomiya Daisuke) jest fikcyjną postacią w anime i mandze z serii Digimon, Digimon Adventure 02. Jest następcą Taichiego, jako Lider. Jego partnerem jest V-mon, a sam posiada Digimental Odwagi, Digimental Przyjaźni i Digimnetal Cudów.

Daisuke Motomiya
本宮 大輔
Char-daisuke
Występuje Digimon Adventure 02
DXW: Młodzi łowcy biegnący przez czas
Debiut DA 02 - odc. 1
Wiek (Ja:) 11
(En:) 13
Płeć M
Narodowość Japonia
Kolor Digivice Niebieski D-3
Ciemnoniebieski - zielony D-3 (D.N.A. Digimorfoza)
Partner V-mon
Postać

CharakterystykaEdytuj

Jest postacią bardzo porywczą, naiwną, lekkomyślną, nie panującą nad emocjami, niedbałą przez co często ranił uczucia innych. Mimo tych wad posiadał także wiele dobrych cech: dobre serce, szczerość, odwagę. Jak sam mówi, jest osobą bardzo szczęśliwą bez zmartwień, co pomogło mu bardzo w starciu z MaloMyotismonem. Tai jest jego idolem i mentorem. To od niego dostaje gogle, kiedy jego własne zostają uszkodzone. Davis podobnie jak Tai lubi grać w piłkę nożną, gra w tym samym klubie co Tai.

Davis ubrany jest najcześciej w koszulkę w niebiesko-czarne poziome pasy, niebieską kamizelkę, szare szorty, zielone buty. Natomiast kiedy przechodzi do DigiŚwiata, ubiór zmienia mu się na nastepujący: niebieska kurtka z czerwonymi płomieniami, biały t-shirt, szare szorty, pomarańczowe buty i żółte rękawice.

Jako lider nowej grupy Wybranych Dzieci, podobnie jak na początku Tai, często podejmuje decyzje spontanicznie, bez jakiegokolewiek przemyślenia. Dopiero z czasem, powoli nabiera ogłady i pohamowania do własnych decyzji czym zadziwa nawet samego Taia. Jest posiadaczem trzech starożytnych Digimentali: Odwagi, Przyjaźni i Cudu pozwalających na Armor Digimorfozę Veemona.

Wydarzenia przed Digimon Adventure 02Edytuj

Daisuke był pośród dzieci, które zostały porwane przez sługusów Vamdemona 3 sierpnia 1999 roku. W wyniku czego, został on wybrany do zostania DigiWybrańcem trzy lata później.

Digimon Adventure 02Edytuj

I część sezonuEdytuj

Daisuke spotyka V-mona na swojej pierwszej wyprawie do DigiŚwiata, gdy porusza Digimental z wyrytym symbolem Odwagi.[1] Po uratowaniu Hikari przed Monochromonem, Daisuke otrzymuje nowe gogle od Taichiego, bo jego własne zostały zniszczone podczas walki, co oznacza, że zostaje nowym liderem grupy.[1] Często postępuje, jak Taichi w jego wieku, najpierw robi, a następnie myśli nad konsekwencjami. Mimo wszystko, nie da się zaprzeczyć, że jest bardzo odważną osobą, gotową do poświęcenia wiele dla przyjaciół. Stąd też, nie ma nikogo bardziej odpowiedniego do posiadania Digimentalu Odwagi niż Daisuke. Przyznaje, że nie wie, czym jest przyjaźń, chociaż jego późniejsze akcje uczą go tego pojęcia i zaczyna rozumieć na czym ona polega i staje się godny posiadania Digimentalu Przyjaźni.[2]
Daisuke często wpada w kłopoty przez to, że jest zauroczony Hikari i widzi w każdym rywala wobec niej. Szczególnie w Takeru. Parę odcinków później, gra w meczu piłkarskim przeciwko Kenowi[3] i przez przypadek wywala go, tworząc ranę na jego nodze. Ta sama rana widnieje później na nodze DigiCesarza, co ujawnia prawdziwą tożsamość ich wroga - Ken ucieka, pozostawiając DigiWybrańców w zakłopotaniu.[3]

Digimon Adventure 02: Huraganowe lądowanie Digimon!! Najwyższa ewolucja!! Złote DigimentaleEdytuj

Po otrzymaniu wiadomości od Hikari, Daisuke wyruszył do Stanów Zjednoczonych z resztą DigiWybrańców, by pomóc jej oraz Takeru. Na ich drodze, spotkali Wallace'a, DigiWybrańca z Colorado, którego DigiPartner - Chocomon - powoduje wszelkie problemy. Podczas walki z Cherubimone, Daisuke używa Digimentalu Cudów, stworzonego przez Seraphimona oraz Holydramon, dzięki czemu Magnamon i Rapidmon mogli pokonać Cherubimona i skończyć cierpienie Chocomona. Daisuke i Wallace byli zmuszeni zniszczyć wirusa, który zainfekował przyjaciela Wallace'a od samego początku.

II część sezonuEdytuj

Podczas finałowej walki z Chimairamon, Daisuke stara się zlokalizować pokój z silnikiem kierującym bazą DigiCesarza. Zaprowadza go tam Wormmon, który już nie może patrzeć na to, co się dzieje z Kenem[4]. Daisuke odkrywa, że bazę napędza Digimental Cudów, którego używa do armor digimorfozy V-mona w Magnamona[4] Pomimo tego, że Magnamon jest silnym Digimonem, poświęcenie siebie przez Wormmona daje mu pełną moc, możliwą do pokonania Chimairamona. Daisuke i pozostali w końcu uświadamiają Kenowi, że Digimony są prawdziwe, z krwi i kości, a nie tylko zbudowane z komputerowych danych.[5] Daisuke był pierwszym, którego DigiPartner digimorfował na poziom Mistrza[6] i był pierwszym, który dał szansę Kenowi po jego zmianie. Nakłonił nawet pozostałych, by mu wybaczyli, chociaż najdłużej zajęło to Ioriemu, narażając wszystkich na niebezpieczeństwo ze strony BlackWarGreymona.[7] Podczas świąt, Daisuke wyruszył do Nowego Jorku, by pomóc Mimi i tutejszym DigiWybrańcom odesłać zbiegłe Digimony do ich świata.[8] Daisuke przestał tak bardzo manifestować swoje uczucia wobec Hikari, co mogło być wynikiem tego, że dorastał jako lider drużyny i prywatnie.
Największym momentem w którym mógł się Daisuke popisać, była walka przeciwko BelialVamdemonowi[9]. Daisuke był jedynym, którego odwaga i determinacja wydostały ze świata iluzji stworzonego przez BelialVamdemona i dzięki temu mógł przywrócić pozostałych do normalności. Wykorzystując moc Świata Marzenia, Daisuke poprosił, by V-mon był silniejszy, dzięki czemu digimorfował na wszystkie możliwe sposoby - w Fladramona, Lighdramona, XV-mona, Paildramona, Imperialdramona Dragon Mode i Imperialdramona Fighter Mode.[9] Pomógł nawet dzieciom zatrutymi Ziarnami Ciemności, przezwyciężyć ich obawy, mówiąc głośno, że chce otworzyć sieć sklepów z makaronem.[10]

Digimon Adventure 02: Droga do zbrojnej ewolucjiEdytuj

Gdy Pukumon pojawia się na scenie z czarną spiralą, Jou przypadkowo uderza w DigiWybrańców z serii 02 i miesza ich D-Terminale. Daisuke przez pomyłkę wziął D-Terminal Takeru, umożliwiając V-monowi armor digimorfozę w Sagittarimona.

Digimon Adventure 02: Kontratak DiablomonEdytuj

Daisuke szedł na trening piłkarski, gdy Koushiro zadzwonił do niego i wyjaśnił mu sytuację. Daisuke wyruszył, by wyłapywać zbiegłe Kuramony. Jednakże, kiedy dowiedział się, że Hikari oraz Takeru również wkroczyli do Internetu, chciał do nich dołączyć. Plan Diablomona powiódł się tak, jak chciał - wszystkie Kuramony zjawiły się w zatoce Tokio i połączyły się w Armagemona, którego i tak ostatecznie pokonał Imperialdramon Paladin Mode. Daisuke był jednym z tych, którzy widzieli ową walkę i odesłali Kuramony z powrotem do DigiŚwiata.

EpilogEdytuj

DaisukeEpilogue1DaisukeEpilogue2DaisukeEpilogue3
Z epilogu, który dzieje się 25 lat później, dowiadujemy się, że Daisuke spełnił swe marzenie zostając kucharzem makaronów. Karierę zrobił otwierając mobilną, budkę z makaronami w Stanach Zjednoczonych. W czasach epilogu jest już szefem całej sieci makaronowej. Ma syna, którego partnerem jest Chibimon. Jego żona jest nieznana.[10]

Inne wystąpieniaEdytuj

Digimon Adventure V-Tamer 01Edytuj

Podczas jednej z walk, jako dziecko, Daisuke i reszta DigiWybrańców z 02 spotkał Parallelmona, który wciągnął Miyako, Ioriego, Takeru i Hikari, a samego Daisuke wysłał do świata V-Tamers 01. Tam, Daisuke spotyka Taichiego i Zeromaru, a pozostali pomagają ze środka potwora odtworzyć Złoty Digimental Cudów. Kiedy potwór został pokonany, Daisuke i spółka wracają do swojego świata.

Digimon Xros WarsEdytuj

Jedenastoletni Taichi pojawia się wraz z Agumonem na łodzi Starego Zegarmistrza z Daisuke, Takato, Takuyą i Masaru.[11] Daisuke pojawia się podczas ostatecznej bitwy przeciwko klonom Vamdemona. Jego V-mon digimorfuje w Magnamona, jednak szybko traci tę postać. Ken pojawia się wraz z Yamato i dzięki temu V-mon D.N.A. digimorfuje z Wormmonem w Imperialdramona.[12]
Daisuke użycza swojej siły Tagiru, by ten wyciągnął Brave Snatcher. Ostatecznie, wraca do swojego świata po zakończeniu całej bitwy.[13]

RelacjeEdytuj

Arrow RR Główny artykuł: Fanon:Daisuke Motomiya

AdnotacjeEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki