FANDOM

Armia Bagra (jap.バグラ軍 Bagura Gun) to grupa antagonistów z anime Digimon Xros Wars. Ich nazwa pochodzi od lidera grupy, Bagramona. Pod jego rządami znajdują się Trzej Naczelni Oficerowie (三元士 Sangenshi), którzy sprawują władzę nad dowódcami poszczególnych oddziałów. DarkKnightmon, młodszy brat Bagramona i admirał armii, ma pod swoimi rządami grupę siedmiu Generałów Śmierci.

Najważniejsi członkowieEdytuj

Lider grupyEdytuj

OficerowieEdytuj

AdmirałEdytuj

  • DarkKnightmon: Młodszy brat Bagramona. Gdy Bagramon zdobył kompletną Koronę Kodu, DarkKnightmon dał mu zdobyty przez siebie Darkness Loader. Od tego czasu został mianowany admirałem i miał pod swoimi rządami siedmiu Generałów Śmierci.

Generałowie ŚmierciEdytuj

Generałowie Śmierci (jap. デスジェネラル Desu Jeneraru, Death General) to grupa siedmiu Digimonów, składających się głównie z Big Death-Stars. Każdy z nich dostał zadanie zbierania negatywnej energii z lądów Cyfrowego Świata, potrzebną do zasilenia Dark Stone - klucza do D5. Apollomon i Olegmon ostatecznie zdradzili i przeszli na stronę Taikiego.

Byli członkowieEdytuj

  • Dorulumon: Niegdyś prawa ręka Tactimona, pomógł w podbiciu wielu stref. Pewnego dnia, podczas inwazji na strefę, dowiedział się, że Tactimon postanowił zniszczyć całą strefę razem z wrogami jak i żołnierzami Armii. Dorulumon przybył ich ostrzec, chcąc by uciekli. Gdy BlueMeramon powiedział, że to będzie zdrada, Dorulumon kazał im zrzucić całą winę na niego. Gdy Strefa została zbombardowana, BlueMeramon został ranny. Dorulumon uratował go po czym odszedł z Armii, ewentualnie zostając członkiem Xros Heart.
  • Baalmon
Arrow RR Główny artykuł: Baalmon (Xros Wars)
  • DarkVolumon: Kiedyś był bronią zniszczenia stworzoną przez Olegmona, ówczesnego władcę Złotej Strefy. Podczas eksperymentu z użyciem jego ostatecznego ataku, DarkVolumon zakrzywił czasoprzestrzeń i trafił do Wioski Uśmiechu. Tam Shoutmon naprawił go, w efekcie zmieniając go w nową formę - Ballistamona. W trakcie pobytu w Gold Land, Olegmon przywrócił mu jego dawną postać. Ostatecznie Shoutmonowi udało dotrzeć się do jego serca i ponownie zmienić w dobrego Digimona, który ostatecznie zniszczył swojego dawnego mistrza.
  • Damemon: Maskotka Lilithmon. Miał nawyk krytykowania wszystkiego, dlatego nie był lubiany przez pozostałych oficerów. Lilithmon nie wiedziała, że potajemnie pracował jako szpieg DarkKnightmona. Ostatecznie okazał się partnerem Yuu Amano, opiekując się nim w trakcie jego służby jako jednego z generałów armii.
  • Yuu Amano
  • Apollomon
  • Olegmon

OddziałyEdytuj

Oddział Green ZoneEdytuj

Oddział Island ZoneEdytuj

Oddział Magma ZoneEdytuj

  • AncientVolcamon: Dowódca oddziału Strefy Magmy. Zginął w walce z Shoutmonem X3.
  • DeathMeramon
  • BlueMeramon: Kiedyś brał udział w inwazji na strefę razem z Dorulumonem. Gdy Digimony strefy okazały się stawiać zbyt duży opór, Tactimon postanowił zbombardować strefę razem z wrogami jak i oddziałami Armii. Dorulumon uratował BlueMeramona przed śmiercią, tym samym Digimon stał się jego dłużnikiem. Ostatecznie BlueMeramon zdradził Armię na rzecz Xros Heart chcąc spłacić dług, ginąc ostatecznie z rąk DeathMeramona.
  • Meramon
  • Yukidarumon

Oddział Lake ZoneEdytuj

  • IceDevimon: Podkomendny Lilithmon, dowodził oddziałem Strefy Jeziora. Gdy Lilithmon postanowiła przebudzić DaiPenmona, stał się jego częścią i zginął razem z nim w walce z Shoutmonem X4K.
  • Icemon
  • DaiPenmon: Oryginalnie uśpiony w bryle lodu, Lilithmon kazała go przebudzić gdy IceDevimon zawiódł jej oczekiwania. Następnie uwięził IceDevimona w swojej broni, po czym oboje ulegli DigiXros w formę DaiPenmon - IceDevimon Reinforced Absorbent. Zginęli oboje w walce z Xros Heart.

Oddział Sand ZoneEdytuj

  • Scorpiomon
  • Evilmon
  • Ebemon
  • Mugendramon: Gdy Lilithmon zabiła dotychczasowego lidera grupy Scorpiomonów, przyzwała na jego miejsce Mugendramona, który przeszkodził w pełnym odrodzeniu Baalmona. Wkrótce Digimon zaabsorbował pozostałych żołnierzy oddziału, po czym zmienił się w HiMugendramona. Został wspólnie zgładzony przez odrodzonego Beelzebumona i Shoutmona X4K.

Oddział Heaven ZoneEdytuj

  • Lucemon: Lucemon był podkomendnym Lilithmon. Wziął udział w wyborach na nowego prezydenta Heaven Zone. Dzięki zdobyciu zaufania mieszkańców strefy, Lucemon wygrał. Wtedy okaząło się, że jego prawdziwym celem było zdobycie Code Crown. Żeby tego dokonać, Lucemon przyzwał świątynię zawierającą zapieczętowana potęgę ciemności. Kiedy świątynia wyłoniła się z wnętrza strefy i Korona wpadła w jego ręce, przybrał swoją prawdziwą postać - Lucemona Falldown Mode. Wyszła na jaw także jego umowa z Nene - on miał zdobyć Koronę, a Nene wykorzystać mroczną energię ukrytą w świątyni. DarkKnightmon należący do armii dziewczyny sparaliżował Shoutmona chcąc uniemożliwić DigiXros Taikiemu, po czym oboje wyruszyli do świątyni. Na szczęście Shoutmon pokonał ból i Shoutmon X4B dał radę pokonać wroga. Wtedy ranny Lucemon porwał Nene i postanowił wykorzystać siły ciemności znajdujące się w świątyni. Mroczna potęga okazała się dla niego zbyt silna i Lucemon zmienił się w Satan Mode, więżąc Nene w swojej kuli ciemności. Nowo powstała bestia zaczęła pochłaniać mroczną energię i dane strefy zwiększając swój rozmiar. Sparrowmon, partner Nene starał się zrobić wszystko, by ją ocalić. Udało mu się to z pomocą Taikiego i Shoutmona X4. Chcąc się odwdzięczyć, użyczył chłopakowi swojej nowej siły. Nowa forma DigiXros powstała z pomocą Sparrowmona - Shoutmon X5, ostatecznie pokonała potwora.

Oddział Forest ZoneEdytuj

  • Kongoumon: Podkomendny Tactimona. Jego zadaniem było zdobycie Korony Kodu i znajdującego się w tej strefie legendarnego Digimona - Deckerdramona. Stingmon, obrońca strefy, uniemożliwił mu wykonanie misji. Został zniszczony razem z armią GranKuwagamonów przez Beelzebumona.
  • AtlurKabuterimon
  • GranKuwagamon

Oddział Dust ZoneEdytuj

  • Tankmon: Oddział Tankmonów wysłany do walki przez Lilithmon. Zostały zniszczone przez wspólny atak Xros Heart i Blue Flare.

Oddział Shinobi ZoneEdytuj

Oddział Disc ZoneEdytuj

  • Mammon
  • Tankmon
  • Valvemon: Kiedy Blastmon postanowił wycofać się z walki, przyzwał tego Digimona na swoje miejsce. Został pokonany przez Shoutmona X4K z pomocą Greymona.

Oddział Sweets ZoneEdytuj

  • Matadrmon: Dowodzący oddziałem w Sweet Zone, zniewolił wszystkich mieszkańców i cukierników strefy. Wielki wielbiciel słodkości, postanowił wykorzystać słodycze strefy tylko dla siebie. W wielkim kompleksie pod ziemią użył danych zniewolonych mieszkańców do przebudzenia niszczycielskiego Digimona - Breakdramona. Zginął razem z nim w walce z Shoutmonem X5.
  • WaruMonzaemon: Naczelny cukiernik Armii Bagra. Kiedy przegrał w konkursie cukierniczym z Akari, wchłonął dane Monzaemonów zmieniając się w "GigaWaruMonzaemona". Został pokonany przez Shoutmona X4S.
  • Monzaemon: Oddział Monzaemonów dowodzony przez Monzaemona z wąsami.
  • Troopmon
  • Breakdramon: Broń zniszczenia, która w przeszłości zrujnowała Cyfrowy Świat. Matadrmon wyposażył go w zbiornik z rodzicami Cutemona, używając ich mocy do uzdrawiania smoka. Ostatecznie rodzice Cutemona zostali uratowani, a mechaniczny smok i jego pan polegli w walce z Xros Heart.

Oddział Sword ZoneEdytuj

  • Grademon: Mroczna odmiana Grademona, był dowódcą próbującym zdobyć ostatnią Code Crown znajdującą się w Sword Zone. Kiedy Taiki ją zdobył, moc wszystkich jego Koron Kodu przywróciła Digimonowi jego dawną postać. Ostatecznie postanowił zdradzić swojego pana Tactimona i poświęcić swoje życie żeby zniszczyć wieżę blokującą dostęp do strefy.
  • Dinohumon
  • Troopmon

Oddział Dragon LandEdytuj

Oddział Vampire LandEdytuj

Oddział Honey LandEdytuj

Oddział Cyber LandEdytuj

Oddział Gold LandEdytuj

Oddział Canyon LandEdytuj

Oddział Bright LandEdytuj

Oddział Bagra DaimadenEdytuj

MangaEdytuj

Green ZoneEdytuj

Snow ZoneEdytuj

Island ZoneEdytuj

Sweets ZoneEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki