Fandom

Digimon Universe

Agumon (Adventure)

1866stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Ten artykuł mówi o postaci z Digimon Adventure. Informacje o Digimonie jako gatunku znajdziesz tutaj: Agumon.

Agumon
Agumon.jpg
Występuje Digimon Adventure
Digimon Adventure 02
DXW: Młodzi łowcy biegnący przez czas
Partner Taichi Yagami
Aktorzy JAP: Chika Sakamoto
ANG: Michael Lindsay, Tom Fahn
Ewolucja Botamon >> Koromon >> Greymon >> MetalGreymon / SkullGreymon / MetalGreymon (Wirus) >> WarGreymon >> Omegamon
Postać

Agumon to DigiPartner Taichiego. Występuje w Digimon Adventure i Digimon Adventure 02.

Występy w animeEdytuj

Digimon AdventureEdytuj

Agumon i Taichi to dwie wiodące postacie Digimon Adventure. Agumon charakteryzuje się sporą odwagą, podobnie jak jego partner. Będąc partnerem lidera grupy DigiWybrańców, Agumon jest często decydującym czynnikiem w starciach, jest także pierwszym Digimonem osiągającym swoje wyższe stadia ewolucji. Jest także jednym z dwóch Digimonem z pierwszego sezonu, który przechodzi na poziom Ostatecznym (drugim jest Gabumon).

Nasza wojenna gra!Edytuj

Agumon odgrywa także ważną rolę w drugim filmie na podstawie sezonu. Razem z Tentomonem, Patamonem i Gabumonem przedostają się do wnętrza sieci, by powstrzymać groźnego Digimona. Także w tym filmie, WarGreymon (wyższe stadium Agumona) i MetalGarurumon (wyższe stadium Gabumona) dokonali D.N.A. Digimorfozy i stali się Omegamonem. Nowy Ostateczny Digimon bez problemu unicestwił zagrożenie.

Pomiędzy sezonamiEdytuj

Gdy Wybrańcy oddali moc swoich amuletów by uwolnić Cztery Święte Bestie, Agumon stracił możliwość ewolucji poza poziom Dorosłego.

Digimon Adventure 02Edytuj

W sequelu anime, nowi DigiWybrańcy wiodą prym, jednakże Agumon i Taichi często pojawiają się na ekranie. DigiCesarz złapał Agumona zmuszając go do serii mrocznych eksperymentów, w efekcie czego zmienił się w złą wersję oryginalnego MetalGreymona i o mały włos nie zabił bohaterów. Powstrzymał go Lighdramon, zbrojna forma nowego głównego Digimona, V-mona. W trakcie serii, Agumon zaprzyjaźnił się także z BlackWarGreymonem, zagubionym Digimonem zrodzonym z potęgi ciemności. Z pomocą Azulongmona, odzyskał on zdolność przemiany w swoją Ostateczną Formę i walczył z nim, by powstrzymać go przed zabiciem Yukio Oikawy.

Kontratak DiablomonaEdytuj

W trzecim filmie, Omnegamon powraca by znów unicestwić złego Diablomona. Niestety, wkrótce okazuje się że wpadł w pułapkę, gdyż unicestwienie go umożliwiło przedostanie się wielu Kuramonom do Realnego Świata, gdzie połączyły się w potężnego Ostateczneego Digimona znanego jako Armagemon. Omnegamon próbował walczyć z nim, ale przegrał. Na końcu oddał swoją moc Imperialdramon, umożliwiając mu przemianę w Paladin Mode.

Digimon Xros Wars: Młodzi łowcy biegnący przez czasEdytuj

Gdy Stary Zegarmistrz wezwał legendarnych Wojowników by pomogli Łowcom pokonać Quartzmona, Taichi oraz Agumon byli wśród nich. Agumon mógł warp Digimorfować w WarGreymona, a przy połączeniu z MetalGaururumonem stać się Omegamonem.

W grachEdytuj

Digimon Adventure: Anode/Cathode TamerEdytuj

Agumon Taichiego był jedynym Digimonem, który nie dał się uwięzić Millenniummonowi. Udało mu się skontaktować z Ryo i poprosić o pomoc. W DigiŚwiecie, dołączył do drużyny Ryo by pomóc mu pokonać złego Digimona.

Digimon Adventure 02: Tag TamersEdytuj

Tym razem przez działania Millenniummona, Agumon zmienia się w kamień. Wraca do normy na koniec gry.

Digimon Tamers: Brave TamerEdytuj

Ryo może rekrutować Agumona, gdy ocali Taichiego.

Digimon Tamers: Digimon MedleyEdytuj

Agumon jest grywalną postacią w wielu rozdziałach gry. Pojawia się także w: Digimon Battle Spirit, Digimon Tamers: Battle Spirit ver. 1.5 i Digimon Rumble Arena.

Digimon AdventureEdytuj

Agumon jest grywalną postacią w wielu rozdziałach gry.

Ataki w animeEdytuj

Nazwa Japoński Inne wersje
Baby Flame ベビーフレイム PL: Ognista Kula/Mikro-płomień
ANG: Pepper Breath
Wystrzeliwuje ognistą kulę z pyska

Inne formyEdytuj

DigiTamaEdytuj

Digi-EggBotamon Custom.png

DigiTama

DigiTama Agumona była stworzona przez Wyższe Siły odpowiedzialne za stworzenie Amuletów, Medalionów i całej reszty przedmiotów. Jednakże, Gennai zabrał Amulety i DigiTamy, uciekając w Mekanorimonie przed Piemonem.[1]

BotamonEdytuj

Botamon b.jpg

Botamon

Botamon to Dziecięca Forma Agumona, gdy dopiero co wykluł się z DigiTama. Pojawia się w anime jedynie podczas retrospekcji, gdy wszystkie Wybrane Digimony są jeszcze w tym stadium ewolucji.

KoromonEdytuj

Koromon.jpg

Koromon

Koromon to Uczniowska Forma Agumona. To w niej Taichi po raz pierwszy poznał swojego nowego przyjaciela. Gdy ewoluował w Agumona podczas starcia z Kuwagamonem, wracał do tej postaci jedynie gdy stracił dużo energii (np po przemianie na Poziom Perfekt lub Ostateczny).

Nazwa Japoński Inne wersje
Awa PL: Ognista Kula
Wypluwa bańki z ust

GreymonEdytuj

Greymon.gif

Greymon

Agumon na Poziomie Mistrza. Agumon po raz pierwszy osiągnął tę formę podczas walki z Shellmonem. Od tego czasu, często pojawiał się podczas starć. W Digimon Adventure 02, DigiCesarz użył go w swoich eksperymentach, kilkukrotnie zmuszając do przemiany w SkullGreymona, aż w końcu ewoluował w złą odmianę swojej Ultra Formy.

Nazwa Japoński Inne wersje
Mega Flame メガフレイム PL: Digi-płomień/Ognista Kula
ANG: Nova Blast
Wystrzeliwuje kulę ognia z pyska

SkullGreymonEdytuj

SkullGreymon t.gif

SkullGreymon

SkullGreymon to alternatywna Perfekcyjna Forma Agumona spowodowana błędem w ewolucji. Powstała gdy Taichi na siłę chciał zmusić Agumona do ewolucji na Poziom Perfekt. Gdy Etemon zaatakował Wybrańców i zmusił Greymona do walki z jego złym kuzynem, Taichi postanowił wykorzystać okazję i pomóc mu w ewolucji. W tym celu uderzył złego Greymona kamieniem, skupiając jego uwagę na sobie i sądząc, że jego partner ewoluuje by go ocalić. Po części miał rację, ale efektem była Mroczna Ewolucja w wyniku czego powstał SkullGreymona. Z łatwością pokonał wroga, ale potem zaatakował też bohaterów. Kabuterimon i Birdramon próbowali go powstrzymać, ale bez skutku. W końcu Digimon uciekł z Koloseum i po przebiegnięciu kilku metrów stracił energię i wrócił do stadium Koromona.
To wydarzenie potwierdziło, że emocje wpływają na przebieg ewolucji Digimona. Motyw złej ewolucji DigiPartnera powrócił potem we wszystkich kolejnych sezonach Digimonów (z wyjątkiem Zero Dwa): Guilmon => Megidramon (Tamers), Duskmon (Frontier) i Agumon 2006 => ShineGreymon Ruin Mode (Data Squad).

Nazwa Japoński Inne wersje
Ground Zero グラウンド・ゼロ ---
Wystrzeliwuje pocisk z tunelu w kręgosłupie.

MetalGreymonEdytuj

MetalGreymon b.jpg

MetalGreymon

Prawdziwa Perfekcyjna Forma Agumona, osiągnął ją po raz pierwszy podczas finałowej potyczki z Etemonem. Podczas niej, Taichi wykazał się odwagą co aktywowało jego Amulet Odwagii i umożliwiło ewolucję partnerowi. MetalGreymon bez problemu pokonał wroga za pomocą swojego ataku, lecz niestety otworzyło to portal między wymiarowy, który wciągnął zarówno niego jak i Taichiego, przez co oboje wrócili do Realnego Świata. Potem pojawiał się tyle razy, ile siła Perfekt Digimonów była potrzebna w walce.

MetalGreymon Wirus b.jpg

Zły MetalGreymon

W Adventure 02, Agumon zmienił się w mroczną wersję MetalGreymona, z powodu noszenia Mrocznej Spirali DigiCesarza. Zły Wybraniec użył go do zaatakowania bohaterów. Daisuke, nowy lider Wybrańców miał problemy moralne podczas walczenia z nim, nie chcąc skrzywdzić swojego przyjaciela. Gdy w końcu doszedł do tego czym naprawdę jest przyjaźń, zdobył nowy Digimental, dzięki czemu jego Lighdramon (nowa forma jego partnera) dał radę zniszczyć Spiralę i przywrócić Agumona do normy.

Nazwa Japoński Inne wersje
Giga Destroyer ギガデストロイヤー PL: Giga Niszczyciel/Giga Uderzenie/Giga Ryk
ANG: Giga Blaster
Wystrzeliwuje pociski z wyrzutni w swojej klatce piersiowej.
Trident Arm トライデントアーム PL: Mega Szpon
ANG: Mega Claw
Wystrzeliwuje swój szpon na wydłużającym się kablu.

WarGreymonEdytuj

WarGreymon b.jpg

WarGreymon

WarGreymon to Ostateczna Forma Agumona. Osiągnął to wcielenie podczas walki z VenomVamdemon po wypełnieniu się starożytnej przepowiedni Gennaia. Razem z MetalGarurumonem, udało mu się zniszczyć złego Digimona. Podczas inwazji Władców Ciemności, często przydawała się jego siła Ostateczna Digimona. Także wtedy okazało się, że jego rękawice mają moc niszczenia Digimonów z "Dramon" w nazwie (Digimonów Smoków). Dzięki temu, udało mu się zniszczyć dwóch Władców Ciemności - MetalSeadramon i Mugendramona. W odcinku 45, WarGreymon był zmuszony walczyć ze swoim przyjacielem, MetalGarurumonem (co zostało zaplanowane przez Jyureimon|Jyureimona, Digimona pracującego dla Pinochimona, drugiego z Władców Ciemności).
WarGreymon odegrał także sporą rolę w sequelu. Gdy BlackWarGreymon wrócił do DigiŚwiata i próbował zabić Oikawę, WarGreymon wyzwał go do walki. Pojawił się jeszcze raz gdy BlackWarGreymon poświęcił swoje życie ratując dziadka Ioriego. Gdy Digimon w końcu umarł, WarGreymon dwukrotnie wykrzyczał jego imię.

Nazwa Japoński Inne wersje
Gaia Force ガイアフォース PL: Moc Ziemi
ANG: Terra Force
Formuje kulę energii w łapach i rzuca nią we wroga
Brave Tornado ブレイブトルネード PL: Mega Szpon/Wirujący Płomień
EN: Mega Claw/Terra Force
Kręci się w kółko i przebija wroga swoimi szponami

OmegamonEdytuj

Omnimon b.jpg

Omegamon

Omegamon jest Ostatecznym Digimonem, który powstał w wyniku DNA Digimorfozy WarGreymona oraz MetalGarurumona. Jego prawie ramię w kształcie głowy MetalGarurumon'a zawiera Garuru Canon, a jego lewa ręka to głowa WarGreymon'a i posiada "Grey Sword", a ramię "Brave Shield Omega".

Gdy Diablomon zagraża światu z atakiem nuklearnym, WarGreymon i MetalGarurumon łączą swoje siły z tymi wszystkimi, którzy oglądają ich walkę przez internet. Omegamon szybko pozbywa się klonów Diablomona i atakuje tego właściwego, który trzyma ze sobą zegar głowic nuklearnych.[2] Te wydarzenia doprowadziły do tego, że Ryo Akiyama został wezwany by zająć się zgrają Diablomonów w DigiŚwiecie.[3] Podobnież przez to Koushiro odkrył zdolność Digimonów nowych Wybrańców do D.N.A. Digimorfozy.[4] Gdy Diablomon powraca, Omegamon znowu się pojawia i stara się walczyć z Diablomonem przy pomocy Angemona oraz Angewomon. Niestety, rozdzielił się na mniejsze Kuramony i rozprzestrzenił się w realnym świecie, a następnie połączył w Armagemon. Armagemon był zbyt silnym przeciwnikiem jak dla Omegamona, a także Imperialdramona Fighter Mode. W momencie, gdy sytuacja wydawała się beznadziejna, Omegamon przekazał swoją siłę Imperialdramonowi dzięki czemu ten stał się Imperialdramonem Paladin Mode i unicestwił Armagemona raz na zawsze.[5] Gdy Stary Zegarmistrz wszystkich bohaterów do uniwersum Xros Wars, by stoczyli walkę z Quartzmonem, WarGreymon i MetalGarurumon D.N.A. digimorfują by stoczyć walkę z armią kopii Vamdemona, VenomVamdemona i BelialVamdemona i wzięty za DigiXros przez Zenjirou.[6] Omegamon oraz Taichi udzielają swojej mocy Tagiru i Arresterdramonowi, dzięki czemu mogą odzyskać Brave Snatcher i pokonać ostatecznie Quartzmona.[7]

Nazwa Japoński Inne wersje
Grey Sword グレイソード ANG: Transcendent Sword
Wysuwa miecz z lewej ręki i atakuje nim wroga.
Garuru Cannon ガルルキャノン ANG: Supreme Cannon
Wysuwa działo z prawej ręki i strzela nim we wroga.

AdnotacjeEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki